Surpriza pentru Yamaha: Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) e chiar tare!

Reintoarcerea Yamaha in Campionatul Mondial de Superbike (WSBK), editia 2016 a reprezentat anul trecut un anunt ce a tinut primele pagini de stiri din domeniu multe zile (bine, vorba vine in mediul virtual), la fel cum a fost si lansarea exploziva de la Barcelona, de luna trecuta a modelului nou YZF-R1 si a echipei formate din pilotii Sylvain Guintoli si Alex Lowes.

La Barcelona, in multe valuri de entuziasm si de vise la titlul mondial, s-a spus totusi ca revenirea Yamaha in WSBK va fi in etape, intai (re)acomodarea, apoi intentia de suprematie intr-un viitor cat mai apropiat. Si iata, ca dupa prima etapa a campionatului, desfasurata in Australia, pe circuitul de la Phillip Island, Guintoli a spus ca e vorba de o competitie mult mai stransa si puternica decat se astepta, fara sa fie dezamagit profund de locurile cinci, respectiv sase, ocupate la sfarsitul celor doua curse.

wsbk-2016-yamaha-wsbk-unveil-2016-sylvain-guintoli-yamaha-yzf-r1-pata-yamaha

Dupa sase ani de la ultima participare in WSBK, iata ca Yamaha sub indrumarea Crescent Racing Team a revenit in actiune cu al sau nou-nout R1 si chiar a impresionat prin ritmul sau intr-un singur tur cu Guintoli in antrenamentele de vineri, unde s-a calificat al patrulea in final.

Apoi, in cele doua curse, a luat loc confortabil si implacabil in grupul puternic de frunte, format din sapte piloti, insa spre coada lui, unde s-a tot luptat sa progreseze mai mult, fara mari sanse de reusita, terminand al saselea in prima cursa si al cincilea in cea de-a doua.

657_635922331697150000

Dar Guintoli se declara multumit dar si surprins totodata de valoarea competitiei. Adica asa am inteles eu din declaratiile sale. La trei secunde fata de lider in ambele curse, Guintoli s-a declarat multumit de performanta, subliniind ca dezvoltarea tinerei sale motociclete e-n plina desfasurare. Dar recunoaste ca realitatea a fost alta, Yamaha avand alte asteptari.

“Pot spune ca am fost destul de competitivi (adica el, caci colegul Lowes n-a prea contat n.a.), dar nu am crezut ca va trebui sa fim si mai competitivi. Vom fi capabili sa castigam curse, insa suntem doar la inceputul proiectului”. Personal, decriptez altfel, anume ca YZF-R1 va face minuni si ca, de fapt, Kawasaki, Ducati si Honda sunt mai puternice decat stiam noi, de pilda din exemplul MotoGP (ma rog, fara Kawasaki).

Privind in perspectiva, Guintoli este increzator ca R1 va merge chiar mai bine in turul doi, la Chang International Circuit Thailanda, acum ca si-a format o idee despre ce se intampla cu adevarat in WSBK. Vom vedea ce se va intampla acolo, doar ca trebuie stiut foarte bine ca francezul va avea mult de munca in 2016 in WSBK.

Jonathan Rea a aratat ca ceea ce a vrut cu noul model 2016 Kawasaki ZX-10R, la realizarea caruia a colaborat strans, aia a primit si ca motocicleta pare o prelungire organica a sa. Chaz Davies arata ca e pus pe facut zile fripte britanicului de la Kawasaki, ajutat fiind si de colegul sau mai calculat Davide Giugliano. Honda pare ca are o garnitura excelenta, dincolo de campionul MotoGP Nicky Hayden, profilandu-se un excelent pilot in persoana lui Michael Van Der Mark.

Jonathan-Rea-WSBK-Champion-2015

Iata, deci, sase motive extrem de serioase (l-am inclus si pe colegul lui Rea, Skyes, care desi nu a impresionat, e capabil de multe lucruri frumoase) la care Yamaha trebuie sa se gandeasca si cu care va lupta la sange in acest campionat.

Nu sunt convins la ce se asteptau cei de la Yamaha, in general, ori Guintoli in particular, insa cert e ca va fi o competitie extrem de spectaculoasa si de stransa. Ceea ce pana la urma, cred ca asta si doream.

Clasamentul dupa prima etapa:

Cursa 1:

  1. Jonathan Rea – Kawasaki Ninja ZX-10R
  2. Chaz Davies – Ducati 1199 Panigale R
  3. Michael van der Mark – Honda CBR1000RR SP
  4. Davide Giugliano – Ducati 1199 Panigale R
  5. Tom Sykes – Kawasaki Ninja ZX-10R

Cursa 2:

  1. Jonathan Rea – Kawasaki Ninja ZX-10R
  2. Michael van der Mark – Honda CBR1000RR SP
  3. Davide Giugliano – Ducati 1199 Panigale R
  4. Nicky Hayden – Honda CBR1000RR SP
  5. Sylvain Guintoli – Yamaha YZF R1

Clasamentul general WSBK la piloti (top5), dupa prima etapa:

  1. Jonathan Rea – Kawasaki – 50 p
  2. Michael van der Mark – Honda – 36 p
  3. Davide Giugliano – Ducati – 29 p
  4. Chaz Davies – Ducati – 26 p
  5. Sylvain Guintoli – Yamaha – 21 p

Clasamentul general WSBK la constructori, dupa prima etapa:

  1. Kawasaki – 50 p
  2. Ducati – 36 p
  3. Honda – 36 p
  4. Yamaha – 21 p
  5. BMW – 17 p
  6. MV Agusta – 9 p
  7. Aprilia – 7 p