Marc Coma devine director sportiv la ASO (organizatorul Raliului Dakar) si se retrage in plina glorie din competitie

Multiplul campion al Raliului Dakar, spaniolul Marc Coma a reusit sa surprinda pe toata lumea cu miscarea facuta saptamana trecuta, cand si-a anuntat retragerea si totodata cand a fost numit noul Director Sportiv al Raliului.

De cinci ori castigator al Raliului Dakar (2006, 2009, 2011, 2014 si 2015), Marc Coma devenise al treilea pilot din istoria Raliului care a castigat de cinci ori (alaturi de francezii Cyril Neveu si Cyril Despres) si, aflat in plina forma, toata lumea se astepta ca macar sa egaleze performanta pilotului Stéphane Peterhansel, castigator in sase editii, daca nu sa o si depaseasca.

aviva-marc-coma

De aceea stirea a picat ca un traznet pentru iubitorii Raliului Dakar, in special pentru fanii spaniolului si ai KTM. Odata cu numirea lui Coma ca nou director sportiv al celui mai dur raliu din lume, e clar ca nu mai e loc de competitie, iar Peterhansel rasufla usurat minim 5 ani de aici inainte.

Lasand la o parte dezamagirea pricinuita de renuntarea la competitie, va fi interesant de urmarit activitatea din postura de membru al managementului Raliului a multi-decoratului pilot KTM. Si nici nu s-a uscat bine cerneala semnaturii sale de acceptare a postului de director, ca deja Coma si-a fixat o agenda incarcata in luna iulie cu Amaury Sport Organization (ASO), compania care detine si organizeaza Raliul. De asemenea, se zvoneste ca isi va petrece o buna perioada de timp in America de Sud, observand si testand noi rute potentiale pentru adaugarea in Raliu.

carre_news_aso

E adevarat ca munca sa nu va mai fi la fel de vizibila din afara precum a fost pana acum, insa din ce observam din aceste zvonuri, spaniolul si-a luat deja munca foarte in serios. Oricum ar fi, multi au fost surprinsi cu garda jos de aceasta informatie, mai putin cei de la Amaury Sport Organization, fireste. Acestia au facut o alegere inspirata, Coma avand un renume de tip ambitios si foarte serios, in plus, vine direct “de pe front”, cunoscand dinauntru problemele si provocarile Raliului, nefiind tocmai un om de birou, care eventual se plimba cu motocicleta ocazional sau in drum de acasa la job si invers.

marc-coma

Pe de alta parte, incheiand intr-o nota cumva optimista (sau mai degraba imbarbatatoare), doua aspecte sunt de urmarit in viitorul Raliului Dakar de acum inainte: pe de o parte, va fi interesant de vazut cine va transa lupta din iarna, pe de alta parte, si aici vine marea doza de imbarbatare, nu se stie niciodata cand Coma va reveni in competitie, avand in vedere ca in multe competitii (nu numai pe doua roti) am asistat de-a lungul vremii la come-back-uri spectaculoase. A, inca un aspect: asa cum la sectiunea quad-uri, Yamaha nu are rival de 7 ani incoace, in privinta KTM, domina de 14 ani Raliul, ca e vorba de KTM LC4 660R, de KTM LC8 950R, de KTM 690 Rally sau KTM 450 Rally. Poate ca a venit momentul sa vedem un castigator nou, pe o motocicleta noua ca brand.

Raliul Paris – Dakar, transformat ulterior in Raliul Dakar, dateaza din 1978, cand a avut loc prima editie, iar pana in 2008 (cand editia a si fost anulata) s-a desfasurat intre Paris, Franta si Dakar, Senegal, mutandu-se peste ocean apoi, din 2009 in America de Sud, in principiu in Argentina, Chile si Bolivia (anul viitor renuntandu-se la Chile, din cauza unor indundatii teribile care au dus la alunecari severe de teren). Raliul cuprinde curse la categoria masini (de teren sau nu), motociclete, camioane si ATV-uri (quad-uri).

2015-Dakar-Rally-Logo