Intr-un final, se arata si modelele anului 2016 Royal Enfield. Evident, nu toate…

Cei mai importanti constructori de motociclete ai timpurilor noastre, ba chiar si dintre cei nu foarte importanti si-au pregatit frumos modelele anului 2016 inca de anul trecut, uneori din primavara, alteori din vara, unii au asteptat saloane moto exponentiale, ca prilej de prezentare. Royal Enfield face parte din alt film, in schimb. E foarte adevarat ca in aceasta privinta nu exista un orar general, un grafic aplicabil tuturor, dar si asa, constructorul indian cu rezonanta britanica nu s-a grabit deloc pana acum.

La fel de adevarat este insa si faptul ca Royal Enfield a intrat de anul trecut intr-o alta etapa a existentei sale, una extrem de ambitioasa: cucerirea lumii. Sau cel putin asta afirma CEO-ul Eicher Motors, compania care detine brand-ul britanic, domnul Siddhartha Lal in vara anului trecut, sustinand ca exista si finantele necesare si baza materiala de productie si proiectele de dominatie a pietei moto mondiale, in segmentele dintre 250cc si 750cc, la fel cum exista si oamenii potriviti in acest teribil plan global. Si sigur ca dominatia respectiva nu se instaleaza peste noapte, in fuga si fara preparative.

Intr-o nota ceva mai serioasa, lucrurile se misca la Royal Enfield. In cateva zile va fi lansat si admirat modelul adventure Himalayan, in sfarsit dupa o avalansa de poze spion care de care mai prost calitative, plus o alta avalansa de presupuneri (probabil ca de la calitatea pozelor se leaga), dar e vorba si de un substantial upgrade in privinta schemelor de culori ale modelelor existente. Modelele cele noi, la fel de mandru anuntate in vara, ramane cum a stabilit domnul Lal, in lineup-ul 2017, pe care speram sa-l vedem iesit totusi anul asta. Si da, cu modelele anuntate a fi fabricate si in Anglia natala a Enfield-ului, in noua fabrica. Categoric, modele cu motoarele noi, adica acel motor de 750cc si acel motor care ba e 400, ba e 500, ba chiar 600, cu ABS si neaparat zeci de mii de unitati.

Din nou seriosi, sa vedem optiunile de culori propuse lineup-ului 2016 de pana acum, mai concret in privinta Electra 350, Bullet 500, Classic 350 si Classic 500, modele care in afara de cateva cosmetizari, nu aduc nici o noutate mecanica.

2016 Electra 350

Doua noi culori, Meridian Blue si Marsala Red/Maroon, plus noi acoperitoare ale ghidonului, plus o imbracaminte noua a seii, din rexina, acea imitatie sintetica de piele, produsa in Marea Britanie, langa Manchester.

Royal-Enfield-Electra-350-Marsala-Red

Royal-Enfield-Electra-350-Meridian-Blue

2016 Bullet 500

Unul dintre cele mai apreciate modele ale brandului si in acelasi timp printre modelele veterane, dar fara varsta, atragator pentru cei tineri deopotriva cu cei mai batrani, va avea si o varianta noua de culoare, Athena Grey (sau Marsh Grey), alaturi de celelalte doua existente si disponibile si aceeasi imbracaminte noua din rexina.

Royal-Enfield-Bullet-500-Athena-Grey

2016 Classic 350

Classicul 350 vine in 2016 cu doua noi sceme de culori, Chestnut Red si Marshal Green/Mint, insa spre deosebire de culorile deja existente, acestea nu vor acoperi farul si invelitoarele scurte de ghidon.

Royal-Enfield-Classic-350-Chestnut-red

Royal-Enfield-Classic-350-Marshal-Green

2016 Classic 500

Am lasat la urma cea mai spectaculoasa dintre noutatile grafice si cromatice, care acopera frumosul si elegantul Classic 500: Squadron Blue cu stickere imprumutate de la Desert Storm si care arata magnific. De asemenea, cu tot cu stickere, dar nu la fel de impresionant, mai exista variantele cromatice Chrome Graphite si Chrome Green.

Royal-Enfield-Classic-500-Squadron-Blue

Royal-Enfield-Classic-500-Chrome-GraphiteRoyal-Enfield-Classic-500-Chrome-Green

Asadar, suplimentari cromatico-grafice pentru modelele consacrate, iminenta lansarii mult-asteptatului adventure Himalayan si promisiunea unor modele noi sau adaptate, dar construite in jurul noilor integral motoare anuntate, asa se infatiseaza 2016 in privinta Royal Enfield. Vom vedea daca vor mai fi si ceva surprize sau aparitii in cursul acestui an, insa nu ar fi rau sa se intample repejor. Pentru ca sub patronaj indian, realizate in Asia sau in Regat, orice s-ar spune, modelele Royal Enfield sunt foarte reusite, frumoase si cu un farmec aparte…

royal-enfield-classic-chrom