Indian Motorcycles si tigarile de foi Indian

Companiile constructoare de motociclete nu sunt deloc imune la cross-promotion si de aceea nu apare ca o surpriza parteneriatul Indian Motorcycles cu Debonaire Cigars in vederea lansarii unei noi colectii de tigari Indian cu care sa participe la 2015 Trade Show of the International Premium Cigar & Pipe Retailers Association, o expozitie de profil si totodata o conventie a producatorilor de tigari si pipe, tinuta unde altundeva decat in New Orleans, Louisiana.

 

 

Indian-Motorcycle-Cigars-2015-2-open-box-feature

De fapt, noul parteneriat care a dus la o noua marca de tigari reprezinta o colaborare dintre Polaris Motorcycles, care detine compania Indian Motorcycles si Phil Zanghi, omul de afaceri care conduce Debonaire Cigars. Si pentru cei care nu stiau, Zanghi a achizitionat la sfarsitul anului trecut Indian Tabac Cigar Company, de fapt o reachizitionare, intentionand in planurile sale o relansare a Indian Tabac sub licenta Debonaire Cigars. Insa, cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, iar Indian Motorcycles fiind achizitionata de catre Polaris, ca si drepturile de folosinta a numelui si brand-ului Indian Motorcycles®, Zanghi s-a vazut nevoit sa incheie parteneriatul de care vorbeam cu Polaris.

afd117477c76223f05a15e251b162f51

In aceste conditii, impreuna cu Polaris, Zanghi a stabilit lansarea special pentru evenimentul din New Orleans a unei noi linii de tigari care sa aminteasca de unul dintre cele mai vechi si renumite brand-uri de motociclete din lume, Indian Motorcycles, linie denumita Indian Tabac Motorcycle Ultra Premium Cigars, practic a sasea generatie de tigari Indian.

Aceasta linie va cuprinde tigari de foi in doua variante de amestec de arome cu care se va prezenta la expozitie. Este vorba de varianta cu invelis Connecticut Broadleaf Maduro si de varianta cu invelis Habano (utilizand varianta Dominican Habano, in opozitie cu Nicaraguan Habano, aflata deja in linia Debonaire Habano). Fiecare dintre amestecuri va veni in patru variante de marime, robusto, toro, Churchill si toro gordo, avand un cost aproximativ de 6$-8$ per bucata, in cutii de 20 de tigari.

Indian Motorcycle a fost infiintata in 1901 si avea sa functioneze in Springfield Massachusetts fara intrerupere pana in 1953. Dupa ce compania originala Indian Motorcycle Manufacturing a dat faliment, o serie de companii au cumparat brand-ul, inclusiv una condusa de tatal lui Zanghi. In 2011 Polaris Industries a achizitionat compania Indian si de atunci s-a concentrat pe constructia unor motociclete cu componente moderne, pastrand tema originala a celor fabricate intre 1901 si 1953.

MJS indian 1 of hoffman.jpg Indian

Ca sa fim sinceri, in afara expozitiei de profil mentionate, informatia despre o linie noua de tigari de foi in context motociclistic se aseaza precum nuca in perete, mai ales ca pana in acest moment nu exista nici un anunt oficial despre distribuirea cutiilor de tigari de foi macar in magazinele dealerilor Indian Motorcycle. Deci mai mult decat marketing, nu pare relevanta in nici un fel ideea unor tigari, intr-o tara in care se depun eforturi imense pentru eradicarea fumatului. Pentru colectionari?

Colaborarea intre Indian Motorcycle si actorul Mark Whalberg avea un sens, in masura in care acesta din urma a promovat o linie de imbracaminte orientata, sa zicem, spre croaziere indelungate pe cruisere.

ind_em_primary_wahlberg_1502

Dar in acest caz, probabil ca totul se reduce la competitia dintre producatorii de tigari si pipe, care dintre ei reuseste “achizitii” de brand-uri cat mai sonore. Fara indoiala, in acest caz, in acel decor expozitional, unde Indian nu are, la randul sau, vreun competitor din industria moto, ar putea fi considerat acest parteneriat ca benefic, pentru expunerea brand-ului de traditie. Insa nu trebuie sa ne asteptam la peisaje americane cu sosele nesfarsite, pe marginea carora intr-o pauza, motociclistii savureaza o tigara de foi Indian, calare pe o motocicleta Indian. Sau sa ne asteptam?

33c5bbdd42fa08b5131e76cd08a1f088