EBR Motorcycles s-a apucat de treaba, primele modele 1190RX si 1190SX in curand, pe piata!

Pe la sfarsitul lunii ianuarie, imi manifestam scepticismul cu privire la soarta companiei EBR (Erik Buell Racing), proaspat achizitionata de o firma specializata in lichidari juridice si care se lauda ca va pune cunoscutul brand pe picioare, fie ca va fi sa lucreze cot la cot cu muncitorii (in sfarsit platiti, altfel) la relansare. Bine, n-au zis tocmai ca-si lasa costumele de cateva mii de dolari si imbraca salopetele, insa familia Melvin, cei din conducerea Liquid Asset Partners, lichidatorii cu pricina, au spus ca vor depune toate eforturile ca productia sa fie reinceputa si eventual sa se gaseasca ceva investitori, astfel ca superbike-urile EBR sa fie ce au fost si mai mult decat atat.

Zilele astea am tot citit pe site-urile de stiri ale webzine-lor de specialitate ca EBR isi va relua productia in East Troy, Wisconsin, la sediul companiei si vor incepe sa lucreze la modelele 2016 (sau 2017?) 1190RX si 1190SX, emblematicele superbike-uri made in USA, de care americanii sunt tare mandri.

122415-top-10-news-2015-01-EBR-1190RX-633x388

Dincolo de faptul ca intr-o parte citeam ca productia a inceput deja de ieri (1 martie), iar in alta parte citeam ca va incepe de maine (3 martie), fiind pana la urma prea putin relevanta data inceperii, ci mult mai importanta data lansarii, e o nota generala de frenezie si entuziasm, de zici ca a venit primavara. Ah, stai…

Acum serios, comunicatul celor de la Liquid Asset Partners anunta ca productia va incepe in martie si ca se asteapta ca in jur de 17 martie sa si iasa prima unitate de pe banda intepenita si pe care s-a depus intre timp praful. Asta ca pe 18 martie sa aiba cu ce sa se laude, probabil, ca la aceasta data EBR Motorcycles anunta o petrecere pentru public cu mancare gratuita si posibilitati de meet-and-greet cu echipa EBR si tururi ale liniei de productie.

Totodata, la aceeasi data s-a stabilit si o licitatie publica in care sa se scape de activele nefolositoare, materializate in masinarii, echipamente, unelte si componente inutile. Banuiesc ca nu e vorba de asigurarea mancarii gratis pentru public, din vanzarea acestora, dar sincer sa fiu, nu m-ar mira ca ziua sa se deschida cu licitatia, iar cu banii obtinuti sa fuga “pana la colt” sa ia ceva de-ale gurii.

2014-EBR-1190RX

Lasand gluma la o parte, cred ca e a treia oara, in trei momente diferite, in care il surprind pe noul CFO al EBR Motorcycles, CEO al Liquid Asset Partners, Bill Melvin jr. statuand ca “acum, compania are o stabilitate financiara, un plan multi-anual profitabil si o viziune pe 5 si respectiv, 10 ani” si ca “de acum asteptam noii parteneri si investitori sa vina, dar nu reprezinta o prioritate sprijinul acestora, sub aspect financiar”. Deci, lucrurile par deocamdata serioase si sub control. Inclusiv mancarea gratuita de la petrecere.

Erik Buell vrea sa isi continue realizarea visului sau, de producere a motocicletelor sale grozave (dupa cum isi lauda marfa, dar nu departe de adevar) si o va face din postura de Chief Technical Officer, fara sa fiu foarte dumirit daca trecrea in aceasta pozitie de la ditamai pozitia de presedinte si CEO ar fi o pedeapsa sau o binecuvantare pentru el.

5105

Lucrurile sunt inca in prolog, privind cu obiectivitate. Soarta companiei EBR a fost prietenoasa, in cele din urma, pare ca s-a revenit la normal, oamenii au din nou de lucru si un salariu, numai ca greul de aici inainte incepe.

Prioritar, odata cu inceperea productiei si (re)lansarea modelelor 1190RX si 1190SX, trebuie insailata o retea zdravana si eventual premium (deoarece modelele nu sunt tocmai ieftine), care sa relanseze brand-ul. Probabil ca si un varf de cutit de publicitate agresiva in compozitie, nu ar strica si cateva linguri de strategie de marketing in plus, ar fi binevenite.

EBR-1190SX-632x234

Din ce mai stiu, din ce am mai citit si am mai auzit, Buell are multi fani, dari si multi dusmani, bine delimitati. Multi dintre cei din urma, il considera un escroc si un tocator de bani pe planuri faraonice, fara sustinere, adica exact in antiteza omului de afaceri serios si de succes. Nu am o parere bine definita si nu voi insista de aceea pe acest subiect, insa mi se pare trist ca in multe comentarii ale oamenilor, pe internet, pe retele media, acestia confunda omul cu produsul sau, iar fara sa pic in extaz, pot sa spun ca motocicletele EBR sunt destul de izbutite si merita aprecieri.

Am sa inchei intr-o nota obisnuita, cand vine vorba despre EBR: asteptam noutati, caci cu siguranta vor fi surprinzatoare.