Acasă > Diverse > MotorSport > Stiri  >  Pe scurt din lumea WSBK si MotoGP…

Pe scurt din lumea WSBK si MotoGP…

4 minute
Pe scurt din lumea WSBK si MotoGP…

1. Dublul campion World Superbike Max Biaggi, in varsta de 43 de ani, a aratat in week-end la Misano ca este intr-o forma pe care multi la jumatatea varstei sale si-ar dori-o. Semnand cu Aprilia Racing Team – Red Devils pentru doua aparitii, wildcard in etapele de la Misano si Sepang, Max Biaggi a trecut din standuri direct pe sa si se poate spune ca si-a facut imediat simtita prezenta.

Primele doua sesiuni de antrenamente le-a dominat vineri, pentru ca in ultimele doua sa iasa al optulea si al saselea. Oricum, un semnal serios pentru concurenti si participanti ca nu e venit in plimbare pe circuitul Marco Simonicelli de la Misano.

In calificari s-a situat al cincilea, iar in ambele curse, Race 1 si Race 2 s-a plasat al saselea, un loc destul de bun, deoarece… Ei bine, deoarece nu a parut ca vrea sa transpire in aceste curse, parand din alt film fata de luptele din primele pozitii, mult mai soft si preocupat sa-si consolideze pozitia.

Si da, vorbim de un pilot retras in plina glorie, care doi ani a petrecut in preajma Aprilia, ajutand si consiliind in dezvoltarea echipelor MotoGP si WSBK, pe care aparent se pune praful. Tare am fi dorit sa vedem totusi un Biaggi dezlantuit, avand o miza, o determinare, mai ales ca vorbim de un loc sase castigat relativ confortabil din 21 de piloti care au trecut linia de sosire. A, inca ceva: a fost la un moment dat la egalitate cu Rea, castigatorul etapei de duminica in privinta vitezei maxime: 273,4 km/h.

E clar ca Max Biaggi mai are multe de aratat, e de vazut asta si la Sepang, dar mai interesant ni se pare daca miscarea celor doua wildcard-uri anunta vreo revenire serioasa sau daca nu se rezuma doar la niste boost-uri periodice de imagine si bani.

PA1727984.0008

2. Ramanem inca putin la Misano si consemnam ca tot in acest week-end a fost parafata intelegerea dintre Dorna, compania catalana care organizeaza MotoGP si WSBK si organizatorii circuitului italian Marco Simoncelli potrivit careia inca 4 ani de aici inainte Misano va gazdui intrecerile WSBK.

Cel de-al treilea circuit, ca longevitate, dupa cele de la Assen si Philip Island, aflat in al 23-lea an de gazduire, Misano va organiza asadar pana in 2019 curse WSBK, curse care se bucura de o maxima atractivitate si interes din partea fanilor din Italia si aceasta parte a Europei.

circuito_2

3. Incepand din week-end zvonul potrivit caruia promitatorul pilot olandez Michael van der Mark va debuta in MotoGp in fata propriilor sustinatori, in cadrul etapei de la Assen, a prins contur, sustinut intens si de o parte a presei din tara lalelelor.

Tanarul pilot urma sa ii ia locul pilotului ceh Karel Abraham, accidentat destul de serios in cursul FP4 de la Barcelona, unde si-a dislocat degetul mare de la piciorul sau stang si sa concureze pentru echipa AB MotoRacing. Urma astfel sa-si inlocuiasca Pata Honda CBR1000RR din cadrul WSBK cu Honda RC213V-RS in cadrul primei sale experiente MotoGP. Van der Mark a avut o ascensiune foarte rapida, in al doilea sau an plin in Superstock 600 adjudecandu-si titlul, apoi a debutat in World Superbikes concurand acerb si uneori infrangandu-si propriul coleg din Pata Honda, campionul mondial Sylvain Guintoli. In fata conationalilor sai, la Assen in aprilie, Van der mark a reusit sa ocupe podiumul WSBK in ambele curse. Si daca nu a fost de ajuns, a impresionat teribil HRC cu performantele din Suzuka 8 Hour de anul trecut, determinandu-l sa semneze si sa devina coleg cu Casey Stoner pentru evenimentul din acest an.

Ei bine, toate acestea pareau a-l recomanda si indrepta pe tanarul olandez spre primul sau pas in MotoGP in acest weekend, in Olanda, insa ceea ce pana acum cateva ore era dat ca aproape sigur, iata ca debutul sau va mai intarzia.

Totul a pornit de la neintelegerea dintre HRC si AB MotoRacing, avand ca obiect cine trebuie sa suporte costurile pagubelor in situatia in care Van der Mark ar cadea de pe Open class Honda RC213V-RS. AB MotoRacing pretindea ca HRC sa suporte prejudiciile, in timp ce Honda considera ca un eventual accident ar fi responsabilitatea echipei, asa cum s-ar intampla in cazul in care in locul tanarului olandez ar concura titularul Abraham. AB MotoRacing sustine totodata ca decizia de titularizare a unui debutant inseamna riscuri prea mari, mai cu seama ca deja e cunoscut faptul ca modelul RC213V-RS cauzeaza neplaceri si la case mai mari (adica insusi campionului MotoGP en-titre Marc Marquez). Pana la urma s-a ajuns la varianta de “avarie” japonezul Hiroshi Aoyama, test rider al HRC si inlocuitor (palid ca rezultate) al lui Pedrosa in echipa Repsol, cat spaniolul s-a refacut dupa operatia de la inceputul primaverii. Chiar daca e test rider, intrebarea noastra legitima e alta: cine plateste daca japonezul cade?

r01_phillip_island_gb47532