Acasă > Stiri > Stiri ATVROM  >  Can-Am Maverick R se aventureaza pe cele mai dificile trasee offroad

Can-Am Maverick R se aventureaza pe cele mai dificile trasee offroad

5 minute
Can-Am Maverick R se aventureaza pe cele mai dificile trasee offroad

In linii mari, SSV-ul Maverick R este o aditie complet noua in familia Bombardier, diferit de clasicul X3 si vine inzestrat cu motor, transmisie, sasiu cu un roll-cage nou si electronica noi.

2024 Can-Am Maverick R este alimentat de un motor capabil sa dezvolte 240 cp de capacitate 999cc supraalimentat si cu 3 cilindri in linie, construit tot de renumita firma Rotax, de la zero. Se preconizeaza ca varianta MAX de 4 locuri va aparea in cursul anului viitor.

Din punct de vedere estetic, se evidentiaza clar designul frontal al lui Maverick R, subliniat de liniile iluminarii LED de ultima ora ce simbolizeaza o cobra, daca adaugati, optional, si o bara LED.
Spre deosebire de precursorul Maverick X3, modelul Maverick R din gama de Side-by-Side Can-Am este regandit atat ca dimensiuni, cat si ca utilitate,  astfel incat rotile fata si spate ale vehiculului depasesc cadrul, permitand abordarea directa a pantelor, fara a mai aparea pericolul “infigerii” in urcare a bullbar-urilor. Pachetul este completat de garda la sol de top in industrie 432 mm, cursa suspensiilor 635 mm fata si 660 mm spate, plus ampatament de 1956 mm.

O alta caracteristica fundamentala care face diferenta o constituie suspensia cu brat articulat de inalta rezistenta, ce contribuie la stabilitate crescuta, o distributie excelenta a sarcinii si la inaltimea imbunatatita a centrului de rulare. Sarcina distribuita pe fata preluata de acest brat este de 85%, cu doar 15% presiune pe ax, iar pe spate este redusa cu 38% cu 45% presiune pe ax. Acest lucru inseamna ca preluarea sarcinii, dar si a obstacolelor nu se mai resimte pregnant in cabina care acomodeaza pilotul si un coechipier. In cazul versiunii cu Smart-Shox, socurile sunt estompate la maxim.

Legat de suspensii, merita amintite noile amortizoare inteligente, Smart-Shox cu tehnologia noua Live-Valve, cu cea mai lunga cursa construite vreodata si care ofera o monitorizare constanta a pozitiei rotilor si a vitezei, cu posibilitatea de reglare in cateva secunde, in functie de necesitati.

Cutia de viteze este complet reproiectata intr-o maniera inovatoare. Cu un layout longitudinal, cu treptele clasice P/N/H/L/R, in 7 viteze, fara curea, dar cu transmisie gear-to-gear si raspuns instant, practic aceasta inovatie aduce durabilitate si fiabilitate, fara schimb de curea, doar cu schimb de uleiuri (ca intretinere), anti-praf si anti-umiditate, cu racire dedicata. Exista posibilitatea rularii automate sau manuale pentru o senzatie mai intensa, cu padele.

O alta noutate consta in cele 3 moduri de conducere disponibile: normal, sport si sport +, fiecare cu caracteristicile sale:
– normal: pentru condus lejer/ raspuns degajat al acceleratiei / quick shifting / rotatii joase
– sport: condus sport/ raspuns rapid al acceleratiei/ turatii inalte in punctele de shifting
– sport +: condus competitive/ raspuns instantaneu al acceleratiei/ sunet adanc si plin al motorului si turatii inalte in punctele de shifting. Cel de-al patrulea mod, “custom”, va inregistra optiunea pilotului de setare proprie a servodirectiei, transmisiei, suspensiei, diferentialului, optiune pe care o poate repeta la fiecare iesire. In premiera in industrie, trecerea din H in L si invers se poate efectua in timpul mersului, la o viteza sub 20 km/ora.

Cabina este alcatuita diferit fata de modelele X3. In locul finisajelor de tip side-by-side au aparut finisaje de automobile, iar scaunele confortabile si imbracate atent au o umplutura confortabila, plus spatiu ergonomic si bord cu ecran tactil de 26 cm. Instrumentarul ofera o experienta interactiva si personalizata si in combinatie cu camerele fata si spate permite filmarea fata pana la viteza de 20 km/ora pentru a depista obstacolele care din pozitia normala de sezut si “intins” peste bord nu pot fi identificate lejer. Totodata, in deplasarea in coloana, vizualizare rapida fata/spate inseamna sporirea sigurantei impotriva coliziunilor nedorite.

Pentru Maverick R sunt disponibile deja 72 de accesorii (acoperis, parbriz, faruri/lumini/bare LED/oglinzi, protectii tip bumper/bulbar, sistem audio si altele. Daca vrei sa pui parbriz (momentan integral), trebuie sa stii ca te asteapta si un adaptor pe plafon pentru a favoriza fluxul de aer, intrucat vara cand se incalzeste, temperatura in cabina poate ajunge la multe grade. Acoperisul prevazut cu boxe se poate ridica, oferind experienta audio direct din boxe.

Legat de accesoriile conectabile (gen bare LED, oglinzi laterale cu LED, acoperisul rabatabil etc.), acestea beneficiaza acum de o consola centrala ce poate fi fixata in dreapta bordului si la care sa se conecteze toate accesoriile, fara batai de cap la legarea electrica a fiecaruia. ACM (Accessory Control Module) se numeste consola si se achizitioneaza separat; se monteaza asigurand legatura intre computerul central pentru a controla cele pana la 19 accesorii pe care le suporta. Nu in ultimul rand, spatiile de depozitare pe spate permit multiple permutari intre cutii de diferite dimensiuni, dar nu doar cutii, fiind disponibile patru kit-uri prestabilite LinQ.

In concluzie, Can-Am Maverick R este o masinarie foarte complexa, rezultatul unei munci intense si inovatoare, dar in acelasi timp un vehicul 4×4 de teren extrem de bine pregatit pentru orice traseu si orice stil de riding.