Acasă > Stiri > Stiri ATVROM  >  9 motive bine intemeiate pentru a-ti lua un ATV Euro5

9 motive bine intemeiate pentru a-ti lua un ATV Euro5

4 minute
9 motive bine intemeiate pentru a-ti lua un ATV Euro5

Unul dintre factorii de care trebuie sa tii cont la achizitionarea unui ATV, pe langa tipul acestuia, capacitatea motorului si dotari din fabrica, buget etc., este omologarea. Poti alege intre EURO 5 si T3b (tractor), prima varianta fiind pe departe cea mai avantajoasa. In continuare, iti prezentam cele 9 deosebiri colosale care disting omologarea EURO 5 de T3b.

DIFERENTIAL BLOCABIL

In primul rand, modelele de ATV-uri care beneficiaza de omologare EURO 5 sunt echipate cu diferential blocabil la buton, facand posibila deplasarea in siguranta pe orice tip de drum. Rolul diferentialului este de a permite rotilor sa se invarta cu viteze diferite oferind, astfel, un plus de siguranta la viraje si la rularea cu viteze mari.
In schimb, ATV-urile din categoria Tractor sunt dotate cu diferential spate blocat, fapt ce poate constitui un pericol la viteze inalte si in curbe, deoarece rotile se invart cu aceeasi viteza, indiferent se situatie. Prin urmare, vehiculul poate derapa sau glisa necontrolat.

LIMITA DE VITEZA

In al doilea rand, ATV-urile EURO 5 nu au limita de viteza pentru ca dispun din start de toate sistemele de siguranta necesare pentru deplasarea pe drumurile publice.
La polul opus, modelele T3b sunt limitate la 60 km/ora intrucat nu beneficiaza de toate sistemele de siguranta necesare pentru a depasi aceasta viteza fara a pune in pericol conducatorii si participantii la trafic. De asemenea, delimitarea acestui tip de vehicule 4×4 de teren reprezinta infractiune si va atrage un dosar penal pe numele conducatorului.

CIRCULATIA PE DRUMURILE PUBLICE

Un al treilea beneficiu al omologarii EURO 5 se refera la posibilitatea de a circula fara restrictii pe drumurile publice, exceptand autostrazile si drumurile expres.
In cazul ATV-urilor de tip Tractor, se recomanda circulatia pe drumuri forestiere, comunale si judetene pentru a evita orice sanctiune, deoarece in unele localitati (mai ales municipii) si pe anumite sectoare de drum pot fi in vigoare restrictii pentru categoria T3b.

CATALIZATOR 

Pe lista de caracteristici ale ATV-urilor EURO 5 veti gasi dotarea cu catalizator, ceea ce face posibila circulatia pe termen lung inclusiv in orase.
Din cauza ca nu respecta normele de poluare, este posibil ca in viitorul apropiat, circulatia ATV-urilor T3b sa fie restrictionata.

FRANARE

ATV-urile cu omologare EURO 5 detin, pe departe, sisteme de franare mai eficiente pe toate rotile.
Nu este si cazul modelelor Tractor, unele venind cu sisteme de franare doar pe o singura roata de pe puntea spate sau numai pe cardan. Este lesne de inteles ca acesta nu reprezinta un sistem de franare la fel de eficient, ci mai degraba unul care ingreuneaza circulatia pe drumurile publice.

SASIU AVANSAT 

Un alt avantaj de care se bucura modelele EURO 5 consta in echiparea cu un sistem de suspensie reglabila, aducand eficienta sporita si un plus de siguranta. Unele ATV-uri T3b vin cu suspensie fara butelii de gaz, un sistem mai rudimentar si mai putin eficient.

DOTARI STANDARD

Dotarile standard fac diferenta!

ATV-urile EURO 5 includ in pachetul standard aparatori de maini si portbagaj de plastic, intrucat legislatia in vigoare impune astfel de dotari pentru a circula legal pe drumurile publice.
Modelele Tractor sunt, in general, mai slab echipate si vor necesita achizitia separata a accesoriilor (handguards, rack-uri) pentru a circula legal pe drumurile publice.

LUMINI

La ATV-urile EURO 5, luminile se aprind automat si functioneaza cat timp motorul este pornit.
In cazul ATV-urilor T3b, este posibil ca aprinderea si stingerea luminilor sa se faca manual de la buton de fiecare data cand iesi pe drumurile publice.

„NUMERE NEGRE” vs. „NUMERE GALBENE”

Nu in ultimul rand, ATV-urile EURO 5 se inmatriculeaza la politie si primesc „numere negre” precum orice autovehicul.
Modelele din categoria Tractor, in schimb, se inmatriculeaza la primarie si primesc „numere galbene” precum utilajele si tractoarele.