Acasă > Stiri > Stiri ATVROM  >  Aprilia SXR 50 – Top caracteristici

Aprilia SXR 50 – Top caracteristici

4 minute
Aprilia SXR 50 – Top caracteristici

Legat de scuterul Aprilia SXR 50 exista ceva ce nu vei afla din niciun manual sau fisa tehnica. Ceva ce nu poti masura, cantari sau chiar atinge, dar pe care il vei simti de fiecare data dupa ce pornesti motorul. Este sufletul Apriliei SXR, care combina abilitatile sportive ale legendarului model SR cu confortul la nivel inalt, rezultand un scuter agil, functional si deosebit de placut de condus.

Design sporty, ergonomie gandita pentru confort maxim

Confortul in timpul ridingului se datoreaza ergonomiei imbunatatite, dotarii cu o sa lata si o scarita pentru picioare noua, la care se adauga spatiul generos de stocare. Acest scuter Aprilia nu este un model obisnuit, ci un adevarat reper cand vine vorba despre scuterele urbane de cilindree mica.

Designul lui Aprilia SXR 50 are ca element distinctiv partea frontala dominata de un scut mare pentru picioare, cu unitatea farului cu LED amplasata in centru. Farul dublu este separat in centru de un al treilea element, care aminteste clar de farul triplu de pe motocicletele sport Aprilia. Grupul de lumini din fata are lumini de zi incorporate, tot LED-uri, si semnalizatoare.

Ghidonul ridicat si parbrizul incorporat in scutul piciorului confera vehiculului aspectul unui scuter GT mare si garanteaza o pozitie de pilotare confortabila si permanent protejata.

Pozitia de pilotare contribuie la senzatia de control absolut.

Instrumentarul digital cu ecran LCD este extrem de intuitiv, permitand accesul facil pentru verificarea parametrilor importanti: vitezometru digital si contor de turatii, odometru total si parcurs, temperatura aerului, ceas digital, nivelul combustibilului si o multime de informatii de calatorie care pot fi selectate folosind butonul MOD de pe blocul de control din dreapta – cea mai mare viteza, viteza medie, consum instantaneu, consum mediu, autonomie baterie si nivel de incarcare. In timpul mersului, riderul isi poate incarca telefonul mobil la portul USB standard.

Sistemul de conectivitate Aprilia MIA, disponibil ca accesoriu optional, va permite si sa va conectati smartphone-ul la vehicul prin Bluetooth, profitand de potentialul oferit de instrumentatia digitala. Acest continut este total nou pentru segmentul scuterelor de 50 cmc, demonstrand in continuare excelenta echipamentelor tehnologice ale lui Aprilia SXR 50.

Compartimentul spatios de sub scaun, cu o capacitate de 20 de litri, dispune de lumina si este suficient de mare pentru a stoca in siguranta o casca jet; capacitatea de incarcare este completata de portbagajul practic cu manere de prindere pentru pasager integrate, iar compartimentul pentru manusi incorporat in placa din spate a scutului pentru picior include portul USB util pentru incarcarea de dispozitive mobile si un carlig retractabil pentru geanta.

Inginerie: eficienta, fiabilitate si usurinta de condus

Aprilia SXR este echipata cu un motor modern de 50 cmc, 4 timpi, 3 supape, conform Euro 5, pe injectie, din familia i-get. Acest motor monocilindric este rezultatul unui design care vizeaza maximizarea calitatii si fiabilitatii, precum si reducerea consumului si a emisiilor, totul in avantajul functionarii economice si al respectului pentru mediul urban. De fapt, autonomia sa depaseste 40 km la un litru de combustibil in WMTC.

Cadrul este alcatuit dintr-o structura robusta, cu un singur leagan, din otel tubular si elemente din tabla turnata cu valori de rigiditate care se traduc in manevrabilitate si stabilitate de rulare pentru riderul demn de o categorie superioara, cu o senzatie de control total asupra vehiculului pe doua roti.

Pe partea din fata functioneaza o furca hidraulica telescopica, in timp ce un singur amortizor in spate, reglabil in 5 pozitii, permite scuterului sa fie se adapteze la rider sau la rider plus pasager.

Jantele de 12″ sunt incaltate cu anvelope generoase 120/70 care garanteaza aderenta si stabilitatea fara a compromite agilitatea si manevrabilitatea. Sistemul de franare cuprinde un disc fata de 220 mm cu etrier cu dublu piston si un tambur spate fiabil de 140 mm.