Acasă > Stiri > Stiri ATVROM  >  Aprilia SR GT – Aventura urbana redefinita

Aprilia SR GT – Aventura urbana redefinita

5 minute
Aprilia SR GT – Aventura urbana redefinita

Aprilia SR GT marcheaza o noua directie in universul scuterelor compacte GT, fiind primul scuter „urban adventure” creat de brandul italian. Conceput pentru a aduce placerea condusului in rutina zilnica, SR GT imbina agilitatea necesara traficului aglomerat cu capabilitati off-road inspirate din lumea enduro, devenind astfel un partener de incredere atat in oras, cat si in calatoriile lungi pe drumuri mai putin batatorite.

Parte a gamei Aprilia Urban Mobility, modelul SR GT se alatura unei serii de scutere moderne, adaptate noilor cerinte ale mobilitatii urbane. Linia mai cuprinde scuterele electrice eSR1 si eSR2, precum si modelul SXR 50 – un scuter de mica cilindree, dar cu dotari caracteristice unor clase superioare. Aceste modele de scutere Aprilia ofera solutii de transport eficiente, sigure si dinamice, in stilul autentic al brandului.

Performanta dinamica si control total

Aprilia SR GT se remarca printr-o pozitie de riding activa, similara cu cea a motocicletelor, avand ghidon lat de tip naked si o suspensie cu cursa lunga. Garda la sol mai mare permite depasirea cu usurinta a obstacolelor urbane, iar anvelopele late, cu profil „all-terrain”, ofera tractiune pe o varietate de suprafete – de la asfalt la piatra cubica sau drumuri pietruite.

Designul sportiv, emblematic pentru Aprilia, este sustinut de motoarele moderne i-get de 125 si 200 cm³, dotate cu sistem Start & Stop, pentru performanta optima si eficienta. Dotarile includ lumini full LED, afisaj LCD si, optional, sistemul de conectivitate Aprilia MIA, care ofera integrare Bluetooth pentru apeluri, mesaje si muzica.

Stil distinctiv, inspirat din lumea motocicletelor

SR GT adopta un stil sportiv, dar robust, cu influente clare din designul motocicletelor off-road. Tunelul central nu doar ca adaposteste rezervorul, ci ofera si o continuitate vizuala intre fata si spate, asemanatoare unei motociclete. Placa de inmatriculare este montata pe roata spate, accentuand aspectul compact si agresiv. Pozitia de condus este una activa, dar flexibila: pilotul poate opta pentru un stil relaxat, cu picioarele intinse, datorita ergonomiei inspirate din motocicletele de enduro.

Versiunea Sport SR GT 125 – Esenta spiritului Aprilia

In partea frontala, blocul optic LED in trei segmente – specific motocicletelor de curse Aprilia – si parbrizul suspendat evoca clar spiritul enduro. Ghidonul lat, montat pe un suport din aluminiu turnat sub presiune cu logo-ul Aprilia, confera manevrabilitate excelenta, mai ales la viteze reduse, in trafic urban. Comenzile de pe ghidon sunt intuitive si inspirate din lumea motocicletelor, iar panoul de bord digital afiseaza date esentiale si informatii de calatorie. Cu sistemul Aprilia MIA, pilotul primeste notificari de apeluri sau mesaje, controleaza apelurile prin buton dedicat si poate reda muzica folosind comenzi vocale.

Constructie solida, manevrabilitate de top

Cadrul tubular cu dublu leagan, din otel de inalta rezistenta, ofera rigiditate structurala, favorizand manevrabilitatea si precizia directiei. Greutatea redusa – doar 144 kg cu plinul facut (148 kg pentru varianta de 200 cm³) – contribuie la agilitatea in oras si la stabilitatea la viteze mari. Suspensia frontala Showa are o cursa impresionanta de 122 mm, iar cea spate, cu doua amortizoare reglabile pe 5 trepte, are o cursa de 102 mm. Rotile sunt din aliaj usor, 14” fata si 13” spate, cu anvelope late, pentru aderenta optima.

Sistemul de franare include un disc fata ondulat de 260 mm si unul spate de 220 mm, ambele optimizate pentru disiparea caldurii. ABS-ul pe canal unic, dezvoltat impreuna cu Bosch, previne blocarea rotii fata in franari bruste sau pe suprafete alunecoase.

Adaptabil in orice context urban sau aventuros

Cu o garda la sol de 175 mm – o valoare neegalata in segmentul GT compact – SR GT face fata fara efort denivelarilor, bordurilor sau drumurilor in panta. Anvelopele cu profil „semi-knobby” permit rularea si pe drumuri neasfaltate, oferind libertatea de a explora in afara orasului. Rezervorul generos de 9 litri ofera o autonomie de aproximativ 350 km, iar sub sa se afla un spatiu de depozitare de 25 litri. Pentru un plus de utilitate, se pot adauga accesorii precum top case-ul de 32 litri.

Motoare i-get de ultima generatie: eficienta si putere

SR GT este echipat cu motorizari moderne din gama i-get, dezvoltate in laboratoarele Piaggio – cel mai important centru european de cercetare pentru motoare de scuter. Motorul de 125 cm³ ofera 11 kW la 8.900 rpm si 12 Nm la 6.750 rpm, in timp ce varianta de 200 cm³ furnizeaza 13 kW la 8.650 rpm si 16,5 Nm la 7.000 rpm. Aceste performante remarcabile sunt obtinute prin solutii tehnice avansate, precum cilindrul din aluminiu cu acoperire Nikasil (preluata din motorsport) si un piston cu geometrie noua.

Sistemul Start & Stop RISS elimina demarorul clasic, folosind un motor electric silentios, montat direct pe arborele cotit. Motorul se opreste automat la stationare si reporneste instantaneu la o simpla rotire a acceleratiei – fara zgomot si cu un consum de combustibil redus: 40 km/l pentru SR GT 125 si 38,5 km/l pentru SR GT 200.

SR GT Sport – Liniile indraznete ale performantei

Pe langa versiunea standard, Aprilia ofera si o varianta Sport, cu o estetica mai agresiva si finisaje inspirate din curse. Modelele Sport din familia de scutere Aprilia sunt disponibile in culorile Red Raceway, Savana Grey si Space White, completate de roti rosii, sa neagra cu cusaturi rosii si detalii grafice indraznete, inclusiv un „A” stilizat pe carenaj.