Acasă > Stiri > Stiri ATVROM  >  Cum a fost la 4V RALLY RAID CONSTANTA?

Cum a fost la 4V RALLY RAID CONSTANTA?

4 minute
Cum a fost la 4V RALLY RAID CONSTANTA?

Intre 13-14 noiembrie, pasionatii de off road au putut lua parte la Rally Raid Constanta. Nu doar ca aceasta competitie s-a desfasurat intr-o locatie ideala din Romania pentru rally raid – traseul de aproximativ 350 km include campie, dealuri si nisip, dar a reprezentat totodata un eveniment sportiv binevenit, in contextul actual in care din cauza COVID19 multe intreceri de profil au fost anulate ori nu s-a constituit clasa, drept pentru care riderii au petrecut mai mult timp in garaj, iar echipele s-au dedicat muncii de cercetare, pentru modificari si imbunatatiri la vehiculele de concurs.

Maurizio ne povesteste ca a fost super incantat cand a primit telefon de la un organizator al Rally Raid Constanta. Raspunsul la invitatia de a participa a venit instant, o data cu entuziasmul, urmand apoi rezolvarea problemelor, atat de ordin tehnic privitoare la vehicule, cat si legate de echipaj. La acest concurs au participat rideri din Ungaria, Bulgaria, Polonia, Republica Ceha, Italia si bineinteles, din Romania.

Cine crede in moto-ul CF Moto, are intotdeauna sanse!

Cu numai 10 zile inainte de concurs, Maurizio si echipa Cfmoto Romania Racing Team au pregatit cele doua SSV-uri CF Moto Z10, unul prototip nou si celalalt original cu dotarile de siguranta. Solutia a fost urgentarea primirii pieselor necesare si montarea pieselor de siguranta unde era necesar. Pilotii, Adi Hertz-Catalin Iftemi si Rudolf Hoffman-Codru Ștefanescu au fost convinsi sa participe, bazandu-se pe performanta vehiculelor CF Moto. Total nepregatiti si cu masinile netestate la un concurs, acestia au avut curajul sa concureze impotriva unor SSV-uri pregatite de Dakar si cu sustinere din partea unor echipe milionare.

In ce a constat pregatirea? Pe langa cateva nopti nedormite, s-au facut doua teste de o ora, apoi sub ochii curiosilor prezenti la eveniment, s-au definitivat pregatirile, pe ultima suta de metri. Surpriza: dupa ce echipele adversare au revenit de la Prolog, cei doi „chinezi” erau gata de actiune! Cand au inceput testele de acceleratie, frana si geometrie pe platoul de bivouac, celelalte echipe au devenit intrigate vazand ca cele doua SSV-uri sport Z10 dispuneau de aceeasi acceleratie si viteza la plecare ca super monstrii capabili sa dezvolte peste 220 cai putere!
Maurizio a dezmintit imediat parerea ca aceste Z10 „senzatie” au venit cu motor din fabrica. De fapt, au fost utilizate piese de uzina disponibile ca piese de schimb la ATVRom sau Authentic Spirit.

PERFORMANTA INCREDIBILA pentru CF Moto Z10! Desi cu doar 30 de km pana la linia de finis a cedat o mica piesa originala din transmisie, afectand tractiunea spate, mica echipa concurand cu „chinezii” Z10 a demonstrat ca nu are frica de monstrii cu cai putere la dublu… SUNTEM SI NOI AICI! La clasa Promo, echipa Hoffman-Stefanescu trece linia de sosire intr-un nor de praf, depasind alte 7 echipaje. A fost nebunie, competitie, dar si distractie! Ce este mai important decat podiumul a fost ca acest mic echipaj a reusit sa domine clasa Promo, constituita majoritar din Duster cu piloti super experimentati. In plus, au lasat in spate pentru 170 de km, cinci echipe de top care au concurat cu vehicule Can-Am!

EMOTIE, VITEZA SI O REALIZARE URIASA! Rezultatele pentru echipajul Cfmoto Romania Racing Team: Hertz-Iftemi se clasa, pana la kilometrul 170 cand a intervenit o problema tehnica, pe locul 3 la generala. Din pacate, din cauza acestei probleme, visul de a urca pe podium s-a spulberat. In schimb, au contat aplauzele publicului si faptul ca vehiculele Z10 participante la concurs si care au fost echipate cu piese de uzina, au reusit sa faca fata unor adversari de renume; Hoffman-Codru s-au rasturnat intr-un sant (nu au patit nimic) si au ajuns ultimii. In tentativa de a-si recupera pozitia, depasesc de cateva ori limita de viteza (80 kmh pentru cei de la clasa Promo), atingand in cateva puncte 110 kmh, cu SSV standard echipat doar cu dotari de siguranta si imbunatatiri la transmisie. Astfel, spre surprinderea tuturor, echipajul compus din Hoffman-Codru a fost de departe cel mai rapid in clasa Promo, iar cel de la Profy a reusit sa lase in urma aproape toate vehiculele Can-Am. Si chiar daca nu au urcat pe podium dat fiind faptul ca s-a depasit viteza legala, CFmoto Romania Racing Team a dovedit ca vehiculele Z10 sunt capabile de performanta deosebita!