Top 5 ATV din clasa sport/utility! Care e topul preferintelor tale?

Exista o categorie de ATV-uri care raspunde la nivel optim tuturor provocarilor, fie ca e vorba de latura sportiva, fie ca vorbim despre cea utilitara, categorie care reprezinta puntea de legatura intre cele doua laturi si care in urma cu nu multi ani, abia daca exista. Cei de la atvrider.com au reusit sa identifice un numar de 5 modele care au reusit prin design-ul inovator si caracteristicile tehnice sa defineasca aceasta categorie de care vorbim si sa o evolueze in ceea ce reprezinta acum.

 

1. Yamaha Wolverine (1995-2010; 2016)

yamahawolverine

Wolverine a fost lansat in premiera in 1995 si primul model avea un motor de 350cc cu un singur cilindru si patru valve, cu o punte spate solida si tractiune integrala. In 2005 Wolverine a iesit aproape total schimbat, cu un motor de 450cc. ATV-ul a fost produs pana in 2010, dupa care Yamaha a incetat fabricarea acestui model. In urma cu o luna, a fost anuntat noul 2016 Wolverine R-Spec, dar care va fi un side-by-side. Wolverine a avut o reputatie extraordinara, fiind considerat un ATV fun, usor de condus dar foarte de nadejde.

 

2. Kawasaki Prairie 650/700 (2002-2006)

kawasakiprairieedited

Kawasaki 2002 Prairie 650 a fost un model revolutionar care a dus performanta pe un nou nivel in segmentul utilitar. Motorul V-twin de 650cc a devenit instantaneu un hit in randul entuziastilor ATV-isti care cautau si partea de fun in exploatarea modelului cu tractiune integrala. In 2004 motorul a fost marit la 700c si a avut un mare “succes de casa” pana in 2006. In 2007 Prairie 700 a fost reinlocuit cu versiunea de 650cc si vandut cu un succes la fel de mare sub forma re-brand-uita Brute Force 650.

 

3. Can-Am Renegade (2007-present)

canamrenegade

Introdus in linia modelelor 2007, Renegade a fost primul “hibrid” al constructorului Can-Am, care a incercat cu degetul zona sport/utilitara. Renegade se bazeaza pe o platforma Outlander, insa a devenit si el foarte cautat in curand, facand performanta la GNCC racing, la debut. In 2008 a aparut in varianta 500cc, ca apoi sa apara “balaurul” de 1000cc, mutand performanta in zona nebuniei. Din 2007 a devenit abonat la titlurile GNCC racing, sectiunea ATV.

 

4. Kymco Maxxer 450i (2012-present)

kymcomaxxer

Cel mai “tanar” model prezent in acest top 5, Maxxer are o latura agresiva chiar cu motorizarea de 450cc care-l recomanda si curselor sportive precum GNCC unde a si facut o fata frumoasa. Si pe langa agresivitate si tinerete, Maxxer mai are o calitate: reprezinta cel mai bun raport pret calitate de pe piata, fiind ideal pentru iubitorii de ATV-uri cu buget limitat.

 

5. Polaris Scrambler (1995-present)

polarisscrambler

Incheiem cu un veteran inca in activitate, ale carui performante sunt departe de a fi spus totul. Categoria sport/utility inseamna in cazul Polaris Scrambler, care acum 20 de ani iesea cu un motor cu doua valve, cu transmisie pe lant, avand 400cc si tractiune integrala si cu care a atras imediat atentia. Polaris nu s-a multumit cu atat, in 1997 a lansat un mai modern model in patru valve si cu capacitate de 500cc. Care pana in 2012 a iesit in aceeasi forma, cu mici modificari aduse de-a lungul vremii. In 2013 a aparut si noul Scrambler in versiune de motorizare twin de 850cc, urmat anul trecut de Scrambler 1000, bazandu-se ambele pe noul model de sasiu IRS de la modelele Sportsman.

 

Daca aceasta a reprezentat alegerea redactorilor de la atvrider.com, suntem curiosi care ar fi topul tau personal in categoria ATV sport/utility.