NeRVe – Autonomous Street Racer, superbike-ul electric care n-are nevoie de pilot

Imi place sa caut si sa gasesc diverse inovatii din industria moto si powersports, ca apoi sa vin aici si sa le prezint si altora, dar dupa ce am citit ceva mai devreme, sunt intr-o stare “pe bune, chiar ce am citit aici?” E vorba despre un articol in care este prezentata o motocicleta electrica foarte puternica, complet autonoma. Nu semi-autonoma, cum ar fi ultimele automobile BMW, ci deplin autonoma.

Sa o luam de la inceput. ‘NeRVe – Next Road Vehicle’ (pe langa faptul ca Nerve inseamna si nervos in engleza) inseamna o echipa de oameni care au lucrat in trecut pentru o serie de companii care au fabricat vehicule electrice, autonome, dar si in domeniul roboticii sau design-ului, precum Tesla, Jaguar, Volvo, Nissan, OshKosh, Google, Bang & Olufsen, Boston Dynamics, US Airforce, Better Place, DB Arriva, Kokam, SerEnergy, CleanCharge, True Cousins (de cateva ori la baza unor recorduri mondiale), MotorNissen (recordmanul mondial in motociclete electrice, care atinge 0-100 km/h in doar 1,6 secunde!) si multe altele. Acesti oameni s-au strans in aceasta companie daneza NeRVe (o sa raman pe varianta Nerve, totusi), pusi pe treaba, sa realizeze minuni autonome si durabile la unison.

nerve

Nu exista aproape nimic in care oamenii din actualul Nerve sa nu fi fost implicati in ultimele decenii, in termeni de vehicule electrice si inteligente, facute repede si excelent. Si insasi compania a plecat de la un mic nucleu, ca apoi sa isi tripleze efectivul uman si sa primeasca o infuzie de capital de 10 ori mai mare, ca sa faca lucruri frumoase. Si sunt convins ca vom mai auzi si inca des de Nerve.

Ieri, pur si simplu au amutit asistenta din cadrul International Conference on Future Mobility, gazduita in Emiratele Arabe Unite. Si fie vorba intre noi, in armata de seici putrezi de bogati sa provoci o confuzie, e o performanta, caci oamenii aia de miliarde au vazut multe la viata lor. Cei de la Nerve au venit cu o platforma Smart Cruiser, de transport public multifunctional, complet electric si fara sofer si o motocicleta complet autonoma, care are si calitatea de a fi extrem de rapida. Nu stiu cati s-au apucat pana la ora asta sa faca motociclete electrice complet autonome, dar Autonomous Street Racer e chiar cea mai rapida.

nerve-h-e-dr-abdullah-al-nuaimi-and-soeren-2

Daca de mijlocul de transport public (ma abtin sa spun direct autobuz, ca e mult mai mult decat atat) nu am de gand sa ma ocup, lasand placerea publicatiilor de specialitate, am sa ma opresc asupra super motocicletei electrice fara pilot.

Prima intrebare pe care mi-am pus-o a fost de ce e nevoie sa ai o motocicleta care se conduce singura? Raspunsul vine oarecum in prezentarea facuta, ca fie nu e nevoie sa fi condus vreodata o motocicleta, ci doar sa stai bine in sa (explica-i unui politist ca n-ai permis, dar sa stea linistit ca motocicleta e inteligenta si merge singura si apoi vezi ce se intampla), fie sa faci cascadorii nebune, pe care altfel nu ti le-ai permite pe un superbike conventional, fie pur si simplu sa cobori in fata unei terase aglomerate, sa intri cautand o masa, timp in care motocicleta se parcheaza singura.

1b15decb97a7e442d17245363ff90a02_xl

Se stie despre aceasta ciudatenie ca poate sa mearga cu peste 300 km/h si ca, atentie, poate atinge suta de km/h de la zero in doar 1,5 secunde! Deci ar fi noua recordmena in categorie, daca cei de la Guinness World Record ar omologa-o. Oricum, mi se pare uluitor si pe alocuri inspaimantator ca timp cat inspiri, sa ajungi la 100 km/h. Nu mai putin terifiant mi se pare sa poti face cascadorii la peste 200 km/h pe autostrada sau pista, fara sa fii cascador.

Foarte multe detalii, adica celelalte detalii, sunt complet confidentiale si vor fi dezvaluite intr-un viitor neprecizat, insa se impun niste intrebari: poate fi legala, adica omologata pentru sosea o astfel de motocicleta? Apoi, cea mai arzatoare intrebare: ce autonomie intre incarcari are? Caci la o asemenea putere dezvoltata, ca sa atinga viteze incredibile si in timpi incredibili, chiar are nevoie de o baterie impresionanta. Sau ce motorizare au gandit cei de la Nerve. Apoi, ce sisteme electronice are? Asta pentru ca o serie de producatori majori au conceput pentru modelele de productie si curse o serie de sisteme care sa faca viata pilotului mai simpla, insa daca vorbim despre un model complet autonom, atunci trebuie sa fie ceva de genul raiul electronicelor pe aceasta dar Autonomous Street Racer.

Un singur lucru il intuiesc: multa vreme de aici inainte vor avea acces (in conditiile in care devine legala si in care incepe sa fie produsa) extrem de putini oameni la ea, deoarece va avea un pret extrem de prohibitiv. Si probabil ca la acest pret, vor fi si complet personalizate. Asta pana cand conceptul de vehicul electric, precum si cel de vehicul complet autonom vor deveni realitati banale si cotidiene.

 

Postat in categoria