Nebunia continua: Lazareth LM847 de la concept la productie?

Dupa o pauza, intentionez sa reluam postarile pe acest blog cu stiri un pic mai altfel din industria powersports (motociclete, vehicule off-road tip ATV sau side-by-side, snowmobile, skijet-uri, inventii, inovatii, traznai etc.), daca nu zilnic, macar la intervale mult mai rezonabile. Altfel spus, gata vacanta!

Incepem in forta, adica forta bruta! La inceputul lunii martie aparea o stire si cateva imagini cu un concept uluitor, Lazareth LM847. Despre acesta vorbeam ca dupa o multitudine de definitii ale nebuniei, avem acum si o imagine a ei.

lm84715-copier

Prezentata intr-un salon auto, cel de la Geneva, deoarece conceptul celor de la Lazareth reprezinta un soi de motocicleta-quad (vedem imediat de ce), care “inveleste” intr-o maniera uluitoare SF-fantasy un motor Maserati V8. Sau e singura explicatie pe care am gasit-o.

LM847 reprezinta creatia companiei franceze Lazareth, care cocheteaza cu dementa cand vine vorba de vehicule, avand in palmares un roadster Wazuma GT sau un Renault Twingo cu motor V8 de Range Rover si care se pare ca e pasionata de creatii anormale. Motorul Maserati V8 de 4,7 litri a fost “imprumutat” de la Quattroporte sau Alfa Romeo 8C Competitzione, cuplat la o transmisie cu o singura viteza (cuplaj hidraulic), in loc de o transmisie cumsecade cu mai multe viteza si rezultatul inseamna 470 de cai putere si un cuplu halucinant de 620 Nm la 4.750 rpm. Cu o greutate de 400 kg aproximativ, aceasta neverosimila creatie cu un raport putere/greutate de mai mult decat 1:1 trebuie sa fie senzatie la condus (si veti vedea).

lm8471

Ca nebunia sa fie cat mai desavarsita, acest motor a fost pus pe un aparent sasiu de motocicleta, in realitate un quad cu cate doua roti fata si spate, foarte apropiate. Si da, nebunia e totala cand descoperi si tehnologia leaning-wheels, adica inclinarea in viraje de care vorbim in cazul Yamaha, ca e vorba de Tricity sau mult-asteptatul MWT – 09, de exemplu. Si evident, o serie de sisteme si componente revolutionare si performante de o inalta tehnologie. Fiecare roata functioneaza independent, are suspensii independente, iar doua cate doua sunt prinse in swingarms. Cu directia plasata in hub-ul central.

lazareth-lm-847-ok

La atata herghelia de cai-putere, franele sunt pe masura: in fata doua discuri de 420 mm tip perimetru cu etriere Nissin cu 8 pistoane, iar in spate doua discuri Brembo de 255 mm cu etriere cu 4 pistoane. Si incheiem (re)memorarea lui Lazareth LM847 cu faptul ca partea din spate a fost luata de la un Ducati Panigale. LM847 = Lazareth Moto 8 (motorul V8) 47 (de la 4,7 l sau 4.700cc). Clar?

ne8kkxta7mqccamolkas-e1456989284711

Ei bine, de ce ne-am amintit de acest behemoth? Simplu! Daca pana acum s-a considerat ca e un concept “vai ce frumos, ce bine mi-ar sta in el, ce tare ar fi cu el pe sosea” si nu va ajunge niciodata in strada, ei bine francezii de la Lazareth au postat acest videoclip si postarea lui miroase a vanzare. Nu se spune nicaieri daca va fi vandut acest concept, daca vor mai fi realizate alte unitati. In aceasta din urma eventualitate, sigur ca nu va fi vorba de o productie de serie serioasa, insa probabil ca francezii ar fi dispusi la cateva unitati sau zeci de unitati. Sute? Hmm.

Oricum, daca ar fi sa se produca, Lazareth ar fabrica numai pe comanda. E vorba de bani multi. Multi de tot. Un Maserati Quattroporte, de pe care a fost luat motorul, costa undeva peste un sfert de milion de dolari, insa LM847 ar putea sa coste chiar mai mult. Deci iata de ce la comanda si iata de ce o serie limitata.

 

Postat in categoria