Navetistii pe motociclete si scutere mai fericiti si eficienti la locul de munca – studiu

Azi discutam despre fericire, eficienta si lucrul bine facut, pe marginea unui recent studiu. Dar inainte, doua precizari foarte importante: in primul rand, nu e vorba de celebrii si eternii “cercetatori britanici” (vajnicii “urmasi” ai cercetatorilor sovietici, intr-o lume in care orice tampenie nu e destul de tampenie daca nu e certificata de universitati, profesori sau cercetatori), ci e vorba de un studiu facut de o companie britanica (sa nu aud!) de asigurari, specializata pe asigurarea motociclistilor, Bennetts. De obicei, companiile de asigurari cand fac niste studii, le fac musai in favoarea lor, deci e cu atat mai remarcabil acest studiu.

moto-commuter-gear-patrol-970

In al doilea rand, vorbim despre o tara in care vanzarile de motociclete sunt consistente si e una dintre fruntasele Europei (nu neaparat ca am uitat de Brexit, dar nu compari Anglia cu India, cand vine vorba de vanzari de motociclete sau cu orice tara din Asia, mai ales cea de Sud si Sud-Est). As fi curios sa aflu parerile celor care sunt in respectiva situatie, de la noi, desi pun pariu ca e vorba de destul de putini, chiar daca ii includem si pe scuteristi.

Ar mai fi nevoie si de o a treia precizare, aia cu (in)disciplina in traficul de la noi, dar cred ca v-am fiert suficient. Deci studiul respectiv spune asa: navetistii care vin la locul de munca pe motociclete sau scutere sunt mai fericiti, sosesc mai calmi si devin, mai mult sau mai putin cauzal, si niste angajati mai buni si eficienti.

mccommuter-header-1600x4001

Studiul s-a efectuat pe un esantion de 1.000 de navetisti britanici, fiind comandat de firma britanica de asigurari Bennetts, iar rezultatele arata ca 87,9% dintre acestia, calare spre munca pe motociclete si scutere, se considera mai fericiti decat colegii lor. Mai mult, 67,8% dintre ei au afirmat ca drumul, naveta, a avut un efect pozitiv asupra entuziasmului si capacitatii de abordare a muncii.

Nu se spune si de ce sunt mai fericiti, insa se pot lua in considerare cativa factori. Bunaoara, se poate spune ca dau cu tifla coloanelor de masini pe langa care se strecoara si ajung mai repede la munca. Eu insumi stau in afara capitalei si ma uit lung si galben de invidie la motociclisti, in timp ce abia ma urnesc in traficul dement, uneori. Si ajung la birou oricum altfel decat fericit.

commute_2225803c

De asemenea, ar mai fi factorul economiei de combustibil si pretului scazut al deplasarii, fata de alte mijloace de transport, ceea ce iarasi ar putea sa iti creeze o stare de bine. Sigur, prin comparatie. Ideea de a te tarai printr-un trafic infernal, inconjurat de alti nervosi sau tampiti, ori de a te inghesui prin mijloace de transport in comun, apare deloc atractiva. Dar vorba aia, fericirea inseamna suma micilor bucurii.

Pe de alta parte, coborand cu picioarele pe pamant (cel romanesc), eu cred ca deseori e destul de stresant sa traversezi orasul in traficul nostru, ca sa vii prea zen la munca. In plus, sa fim seriosi, cati dintre noi suntem bucurosi ca ne ducem la munca? Dimineata, la primele ore? Nu cumva e vorba de fericirea ce te inunda cand pleci de la munca spre casa? Intreb si eu…

3-scooters-filtering

Directorul general al Bennetts spune ca datele pe care se sprijina studiul ilustreaza o crestere a persoanelor care cumpara polite de asigurare pentru motociclete si scutere, in special in randul celor care fac naveta.

Un aspect foarte interesant al sondajului a fost intrebarea “cat cheltuie pe luna un motociclist”, la care o treime dintre navetisti a raspuns cu sinceritate ca “mai multi bani pe motocicleta, decat cu partenerul lor”. Nu stiu cum sa interpretez acest raspuns al celor peste 300 de navetisti, dar am o observatie: exista speranta pentru rasa umana.

Apropo, navetistii de la noi ce parere au?

Postat in categoria