Motociclisti vs soferi sau unde teoria e zguduita nitel… cam mult

Da, stim ca stand stramb si judecand drept, e o falsa problema, dar exista persoane care o trateaza cu seriozitate: pe drumurile publice, cine este mai sigur, un motociclist sau soferul unui vehicul cu patru roti? Inainte de a da raspunsul, fireste adecvat tarii in care traim si civilizatiei rutiere din Romania, hai sa vedem ce au raspuns altii.

Este vorba de un studiu initiat de o companie de asigurari specializata pe segmentul moto din Marea Britanie, Carole Nash Insurance, care a vrut sa surprinda pregatirea, cel putin in teorie, a motociclistilor si a soferilor in tot ceea ce priveste circulatia rutiera.

033010top

Asta deoarece in conceptia multora, in special a soferilor, motociclistii se afla pe undeva in partea de jos a scarii evolutiei utilizatorilor de drumuri publice si sunt priviti ca adevarati “incurca-lume” si mereu pe langa prevederile rutiere. Si mai mult, in acest an se sarbatoresc 80 de ani de la introducerea primului examen obligatoriu de obtinere a permisului de conducere pe drumurile publice.

Asadar, pornind de la aceste premise, brokerii de la Carol Nash au pornit de la un un test oficial al autoritatii britanice de testare si eliberare de permise de conducere si au supus intrebarilor teoretice atat motociclistii cat si automobilistii. Rezultatele au fost cel putin interesante: motociclistii s-au descurcat mai bine decat omologii lor cu patru roti in 76% din cazuri, insa ce-i mai socant, aproape unul din cinci automobilisti (16%) nu ar fi in stare sa treaca examenul, daca ar trebui sa-l reia la momentul testarii.

Cercetarea a evidentiat ca recunoasterea unui semn rutier reprezinta o preocupare majora. S-au pus la dispozitia respondentilor opt semne de circulatie, iar 83% dintre motociclisti au fost in stare sa identifice in mod corect toate opt semnele, in timp ce numai 67% dintre soferi au identificat indicatoarele.

good_luck_sign

Cand a venit vorba de spatii de siguranta ale drumurilor publice, motociclistii au reusit sa raspunda corect in medie la opt din cele zece intrebari. De exemplu, 92% dintre motociclisti au stiut raspunsul corect la intrebarea “Cand poti sa tai linia alba dubla continua, in mijlocul drumului? (r: atunci cand depasesti un vehicul de intretinere a drumurilor care ruleaza cu o viteza mai mica de 10 mph – 16 km/h)”, fata de 71% dintre soferii de automobile.

visual-dictionary-motorcycle-terms-hooning

Rebecca Donohue, director de marketing in compania de asigurari a declarat: “Motociclistii au inregistrat rezultate foarte bune, deoarece atentia lor este mult mai solicitata si riscurile la care sunt supusi sunt mai mari decat cele ale celorlalti participanti in trafic.” Este o explicatie pertinenta, pana la un anumit punct. O buna parte dintre motociclisti sunt deopotriva si soferi si a trage o concluzie dintr-o simpla testare cu titlu de regula, nu pare deloc profesionist.

369a5e66790bbfdb80e31d42a593f6b4

Si asta e si recomandarea noastra, pastrarea indelungatei controverse la nivel de amuzament si tachinare a cunoscutilor. Desigur, pentru compania de asigurari britanica, astfel de studii pot sta la baza unor cercetari mult mai complexe si mai profesioniste, realizate cu metode stiintifice si sociologice, deoarece cuantificarea politelor de asigurare si a conditiilor reprezinta insasi painea asiguratorului.