Acasă > Stiri  >  Flike, motocicleta zburatoare, multicopterul cu sa sau drona care transporta oameni, oricare varianta e valabila!

Flike, motocicleta zburatoare, multicopterul cu sa sau drona care transporta oameni, oricare varianta e valabila!

3 minute
Flike, motocicleta zburatoare, multicopterul cu sa sau drona care transporta oameni, oricare varianta e valabila!

Atunci cand vorbim despre pilotatul motocicletei in mare viteza, folosim deseori expresia “zbura pe doua roti”, ceea ce pana la un moment dat, ramane o figura de stil. Mai departe, totul depinde de un buget de vreo 100.000 dolari si putin curaj, iar zburatul pe doua roti, devine concret.

In prezentarea de modele ciudate din industria moto/powersports, azi vorbim despre FLIKE, un crossover dintre o motocicleta si un elicopter (da, am scris corect, un elicopter), care iti ofera ocazia de a te deplasa in aer, imbinand curajul cu nebunia.

flike-is-a-flying-motorcycle-you-can-have-for-100k_5

Neobisnuita inventie vine din vecini, mai exact din Ungaria, acolo unde omul de afaceri Balazs Kerulo afirma ca a fost impresionat de aparitia dronelor, dar n-a inteles de ce pana acum nu se poate ca o drona sa care si un ditamai omul. Si pentru ca n-a inteles, s-a apucat de treaba, petrecand o multime de timp cu calcule complicate (pentru noi) si scheme de neinteles, ca apoi in doua luni sa dezvolte un prototip perfect rulabil. A pus prototipul la treaba, a filmat evolutia sol-aer-sol si a postat pe Youtube, unde a inregistrat peste 1.000.000 de vizualizari intr-o saptamana.

Asta se intampla prin 2014, un an mai tarziu conceptul Flike se afla in plina dezvoltare a unei echipe de ingineri care se pusesera pe treaba sa perfecteze tricopterul, in timp ce domnul Kerulo a infiintat o companie care e gata sa livreze amatorilor si detinatorilor unei sume de 100.000 dolari acest Flike, realizat 100% manual.

Deocamdata e greu de incadrat intr-o categorie anume. Balazs Kerulo afirma ca in filmele SF de prin 1940 incoace, se puteau vedea oameni zburand in diverse device-uri personale, iar de prin 1970, 1980 lumea nu concepea un 2000 fara asa ceva. De fapt, asta e o mare frustrare, caci multi credeam prin acei ani ca in inceputul de mileniu cerul va fi plin de masini zburatoare, de echipamente individuale de propulsie samd. Ce se intampla, mai asteptam mult? Kerulo a spus ca nu si iata ca a pus la punct Flike.

flike-is-a-flying-motorcycle-you-can-have-for-100k_4

Masinaria zburatoare, tricopterul consta din trei discuri rotoare, sustinute de motoare si elice, motoarele fiind hibride (o sa explic mai jos). In fata se afla discurile cu motoarele, in timp ce in spate se afla discul cu elicea, iar in mijloc se afla un cadru cu sa, precum o motocicleta, unde poate lua loc o persoana de maxim 100 kg. Sau mai slaba, dar in orice caz, Flike nu suporta decat o sarcina de 100 kg in total.

Nu exista niste specificatii anume, insa exista cateva date interesante. Sistemul de propulsie se bazeaza pe un motor mic si foarte eficient, traditional, cu ardere interna, plus un pachet de baterii-acumulator (pentru cresterea autonomiei) pentru motorul electric ce poate intra fie singur, fie in tandem in functiune.

Exista si un sistem electronic de management al tricopterului, prin care se asigura un zbor limitat la aproximativ o ora (deocamdata), un limitator de viteza – maxim 100 km/h si un limitator de altitudine – 30 metri, valori pe care inventatorul le considera la nivel maxim de siguranta, avand in vedere ca nu exista o cabina care sa protejeze pilotul.

Ca sa folosesti asa ceva, pe langa suta de mii de dolari, iti mai trebuie si o licenta de pilotare aeronave ultra-usoare si doza suficienta de curaj. Bine, ar fi nevoie si de un loc de parcare/aterizare consistent, ar fi nevoie si de un controlor de trafic specializat, dar sigur nu va fi nevoie de claxoane si eternul depasitor de coloane.

Ceea ce apare in videoclipuri sunt prototipurile, dar se vrea ca forma finala sa se apropie de acele desene. Oricum, e de urmarit evolutia Flike, pe viitor.