Acasă > Stiri  >  Despre customizarea unei motociclete Honda – varianta franceza (partea a II-a)

Despre customizarea unei motociclete Honda – varianta franceza (partea a II-a)

5 minute
Despre customizarea unei motociclete Honda – varianta franceza (partea a II-a)

Saptamana trecuta aratam ce au facut niste rusi (Chack Motors) pornind de la un model 2013 Honda CBR 1000RR, adica Molot, (auto-)proclamata motocicleta cea mai sigura din lume, dotata cu o serie de senzori si sisteme de avertizare, acum continuam cu ceea ce au facut niste francezi dintr-un alt model de Honda.

A_Prae_m_SP3_6

Bazat pe Honda VTR100 RC51 SP2, Praem (sau Praëm) SP 3 reprezinta o adevarata opera de arta si ar putea aduce constructorilor minim 145.000 euro (pret de pornire), atunci cand va fi licitata in Paris, candva anul acesta.

G-Pra--m-SP3-4w

Compania Praem se afla localizata undeva la aproximativ 40-50 km de Paris, in Saint-Rémy-lès-Chevreuse si a fost pusa de picioare de catre fratii Berneron: Sylvain, un fost designer la BMW Motorrad si Florent, un fost specialist in prototipuri si mecanic, in cadrul industriei militare aero din Franta. Sylvain a prins probabil gustul customizarii in urma participarii active, ca designer principal la proiectul in colaborare cu celebra companie Roland Sands avand ca obiect Concept90, adica precursorul modelul NineT, mai exact.

bmgqGOG

Dar in orice caz, experienta nu valoreaza aproape nimic, atunci cand nu e vorba de inspiratie creatoare. Dupa cum mentionam, Praem SP3 se recomanda mai repede o opera de arta, chiar daca in plan pragmatic porneste fix de la racheta emblematica RC51 (sau pe de-a intregul, Honda VTR 1000 RC51 SP2), cu care Colin Edwards a castigat editia 2000 a World Superbike Championship, iar in anul urmator a iesit pe locul secund. Iar aceasta motocicleta, la randul ei, are un superb pedigree, mostenind ce-a fost mai bun in RC30, RC45 si impartind acelasi ADN cu recentul RC213V.

G_Prae_m_SP3_9

Asadar, s-a pornit de la emblematica RC51, utilizandu-se motorul si sasiul acesteia integrale si identice, dar cu cateva imbunatatiri mecanice, extensii tehnice si stilizari. “Toata experienta si cunoasterea HRC se afla aici, insa RC51 SP2 de strada a fost un pic involuata fata de modelul de curse din fabrica. Franele si suspensiile nu erau oricum la nivelul celorlalte componente ale motocicletei si cu rezervorul de combustibil acoperind cilindrul spate, exista un risc de supraincalzire”, au afirmat fratii Berneron. “Filosofia Praem a fost sa nu afecteze performantele originale ale motocicletei, astfel ca am pastrat geometria racing si am imbunatatit totul in jurul ei. In ideea rezolvarii capitolelor frane si suspensii, trenul de propulsare SP3 a fost asamblat cu cele mai bune componente si piese existente pe piata, adica jante din carbon ultra-usor, frane radiale cu discuri din carbon-ceramica si suspensii Ohlins”, au adaugat Sylvain si Florent.

G_Prae_m_SP3_4w

Numai ca aspectul cel mai interesant este altul: fratii Berneron nu au urmarit sa pastreze caracterul de superbike pur-sange al originalului RC51 si au vrut ca SP3 sa se aseze undeva intre o motocicleta de curse si una cvasi-confortabila de touring. Iar aici au venit cu un exemplu din lumea auto, urmarind ca Praem SP3 sa fie un Aston Martin DB9 al motocicletelor, puternic si rapid, dar elegant si atemporal. “Fiecare suprafata a fost tratata in functie de tipul de utilizare, iar elementele mecanice si structurale au fost acoperite cu negru mat. Aluminiul si otelul inoxidabil definesc suprafetele ergonomice si aerodinamice, in timp ce caracteristicile ornamentale au mici puncte de culoare”, au mentionat cei doi frati. Spre deosebire de stramosul sau RC51 SP2, decupajul din rezervor al ineditului SP3 impiedica vechea problema a supraincalzirii cilindrului din spate.

G_Prae_m_SP3_1

Un alt aspect interesant al acestui concept il reprezinta carenajul realizat din cabluri subtiri din otel inoxidabil, inspirat de sculpturile artistului coreean din Brooklyn, Seung Mo, Pak, care dincolo de aspectul estetic deosebit, serveste unui scop functional. In urma devierii prin densitatea firelor de otel, aerul curat trece prin admisia ram-air din fata, in timp ce aerul fierbinte se evacueaza prin sistemul de ventilare lateral, din spate. De asemenea, in rezervorul de combustibil apare integrat un ceas Tag Heuer Monaco Calibre 11, cu tot cu cureaua sa; atunci cand proprietarul se da jos de pe motocicleta, isi pune ceasul la mana. Nu pot declara ca am inteles perfect aceasta parte, cu ceasul, insa informatii suplimentare nu am obtinut nici de pe site-ul Praem.

D-Pra--m-SP3-6w

T_Prae_m_SP3_3

Proiectul SP3 a demarat anul trecut, in ianuarie, iar cei doi frati sustin ca au petrecut peste 4.000 de ore in jurul sau pana la materializarea completa a motocicletei. Cu motorul modelului RC51 V-twin, reconstruit integral, acum livreaza 165 cp si un cuplu de 125 Nm, cantarind 180 kg, goala. Asa cum am aratat, nu s-au zgarcit la componente, acestea fiind de top: suspensii Ohlins FGR300 furca and TTX36 shock, frane fata cu doua discuri de 320 mm carbon-ceramice, cu 4 etriere radiale cu pistoane, Brembo, jante din fibra de carbon de 17 inci “incaltate” cu anvelope Pirelli SC2, evacuare din titaniu handmade.

D-Pra--m-SP3-2w

Ce mai e de adaugat, dupa descrierea unei astfel de frumuseti? Da, reprezinta primul model finalizat, care aratam ca va lua calea unei licitatii din Paris, insa nu e decat inceputul, planurile fratilor Berneron fiind de nu mai putin de sapte modele in lucru in acest an, cel putin asa lasa site-ul sa se inteleaga. Caci daca acest model SP3 Praem a necesitat aproximativ 11 luni de lucru, cum sa fie gata sapte noi modele? In orice caz, retineti pe viitor acest nume: Praem (sau Praëm), cu siguranta vom mai vedea multe lucruri frumoase.

Untitleddd