Despre cum este posibil sa-ti transformi motocicleta in trike ce se inclina, precum Piaggio MP3 si mai ales, de ce?

In ciuda unei opozitii constante a puristilor (de obicei manifestata printr-o strambare din nas fara echivoc), triciclurile, trikes cum sunt denumite generic, beneficiaza de o popularitate crescanda in ultima vreme. Iar dintre aceste trikes, in special cele care se inclina se bucura de o apreciere tot mai mare. Inventat de Piaggio, care l-a materializat in modelul MP3, vehiculul cu trei roti care se inclina in viraj datorita unui sistem ingenios de suspensii cu sectiunea aratand a paralelogram, a fost bine primit, urmat fiind de Yamaha si Peugeot, care au realizat modelele Tricity, respectiv Metropolis.

penster-buttera-prototype

Daca in cazurile aratate este vorba de scutere, iata ca un producator din SUA, Tilting Motor Works, a impins lucrurile mai departe, in sensul ca s-a apucat sa adapteze motociclete, dotandu-le cu a treia roata, plus sistemul de inclinare in viraje, prezent in cazurile MP3 sau Tricity si Metropolis. Si nu orice motociclete, ci in special Harley-Davidson si Honda Gold Wing, dar si alte modele ale altor branduri.

iphone-pics-0671

In acest moment, din randul puristilor se poate auzi si un strigat “Blasfemie!!”, pe langa strambatul nasului, dar ramane problema lor, deoarece initiativa pare destul de interesanta, inedita si totodata ingenioasa. In principal, cei de la Piaggio au pornit de la ideea de siguranta, caci in ceea ce priveste modelul MP3, existenta celor doua roti fata, care in viraje se inclina, creeaza un plus incontestabil de stabilitate si siguranta. Cu toate acestea, convingerea noastra e ca in cazul clientilor Tilting Motor Works e vorba mai mult de un element de coolness si dorinta de a iesi in evidenta, caci cruiserele Harley-Davidson Glide sau Honda Gold Wing sunt destul de stabile.

16qzpht-dsc06472e-1920_4yh44w3wqn56xtz4

Si cum in general iesitul in evidenta costa, nici kitul de conversie realizat de cei de la Tilting Motor Works nu e prea ieftin, ba ajunge sau depaseste jumatate din costul motocicletei respective, fiind in jurul a 10.500 dolari! In acesti bani sunt incluse: un tren fata complet, cu doua roti avand sistemul de suspensii in forma de paralelogram, in sectiune, care permite inclinarea in viraje, plus montarea care asigura pastrarea nestirbita a caracteristicilor originale ale motocicletei cu pricina.

trike

In prezent, sunt realizate si disponibile kituri de conversie pentru modele Harley-Davidson din segmentele touring si softail, incluzand Road King, Road Glide, Street Glide, Electra Glide, Heritage Softail si Fat Boy, precum si pentru Honda Gold Wing GL 1800, insa compania sustine ca poate transforma si alte motociclete, la cerere. In aceasta situatie, clientul achita un avans de 250 de dolari, iar Tilting Motor Works urmeaza sa evalueze modelul si marca respective in vederea unui eventual kit compatibil si fezabil. In situatia in care compania decide ca lucrarea poate fi realizata, avansul urmeaza a fi rambursat.

Fara sa ma pretind un purist, un traditionalist si un conservator, exista ceva ce nu-mi da pace si nu se potriveste: de ce sa dai in jurul a douazeci de mii de dolari (sa zicem) pe un model de motocicleta pe care ti-o doresti a fi printre cele mai speciale, ca apoi s-o slutesti pentru alti zece mii de dolari? Repet, nu cred in versiunea de stabilitate sporita. Numai ca se pare ca sunt destui amatori de trikes, care fac asa ceva. Oare de ce?

1439984023316