Acasă > Stiri  >  Cursele ilegale/legale de motociclete din Bangkok se simt bine, autoritatile respira cam greu…

Cursele ilegale/legale de motociclete din Bangkok se simt bine, autoritatile respira cam greu…

5 minute
Cursele ilegale/legale de motociclete din Bangkok se simt bine, autoritatile respira cam greu…

Din nou, in Asia de Sud-Est…

Aproximativ cu o luna in urma, scriam aici despre autoritatile din Kuala Lumpur care s-au decis sa legalizeze Mat Rempit, adica ceea ce desemneaza cursele ilegale de motociclete si nu numai, adica “liniutele”, desfasurate prin tot orasul dupa caderea noptii.

Ideea autoritatilor era ca sa stabileasca o zi pe saptamana si sa lase nebunii sa-si faca de cap intr-un perimetru bine delimitat de bariere si paza, avertizand totodata onestii cetateni despre frumusetea si utilitatea acestui demers, in schimbul unui haos nocturn total, periculos si zgomotos, deopotriva.

thai-police-island-info-samui

Oficialii malaezieni au inteles cum sta treaba cu lupta eficace impotriva unui fenomen pe care nu-l agreezi: il faci legal si eventual il organizezi. Deocamdata nu stiu daca demersul a avut rezultatele scontate, insa dincoace, in Thailanda, lucrurile au stat un pic altfel.

Nu am informatii ca intre autoritatile din Kuala Lumpur si cele din Chon Buri (o suburbie a Bangkokului) au existat ceva relatii sau pur si simplu s-au luat unii dupa altii. Cert este ca thailandezii au primit liber de la autoritati, astfel ca “Vanz Boys”, asa cum sunt denumiti local pilotii street-racer, au putut in noptile de vineri si de sambata sa faca ce vrea intr-o arie trasata.

c1_911520_160326235058_620x413

Astfel, sambata trecuta, in urma permisiunii din partea politiei si a autoritatilor si a convocarilor de pe retelele de social media, in prima noapte de “Free Ride”, s-au strans amatorii de curse pe doua, trei si patru roti. Numai ca, de aici incep problemele.

Autoritatile, in infinita lor intelepciune si iluminare, au permis accesul Vanz-Boys pe o lungime de 4 km, de-a lungul unui pod. Atata tot ca pentru 2, 10, hai si o suta de oameni, spatiul poate ar fi fost suficient, insa s-au trezit cu peste 10.000 de participanti. Bine, tot in stralucitoarea si nepretuita lor idee, au trimis cca. 100 de politisti si soldati care sa-i pastoreasca.

1638236

Frumosul vis al pilotilor si soferilor de a nu mai alerga de politisti s-a implinit. Mai cu seama cu accent pe “alergat”.

Numai ca, imaginatia autoritatilor nu s-a oprit aici. S-au gandit ca trebuie blocat un drum, care de cativa ani s-a consacrat in randul turistilor ca unul dintre locurile predilecte de achizitionare de fructe de mare si alte bunatati, cumparate direct din barcile si traulerele care trec in sus si in jos pe canalul peste care trece podul. Si sambata dupa-amiaza pana noaptea tarziu, aceasta activitate aduce o gramada de bani si e foarte intensa.

1638248

Sambata, peste 10.000 de oameni au debarcat de pe motociclete, scutere, trike-uri, masini tunate si chiar camioane, spre fericirea totala a turistilor si vanzatorilor. Se pare ca lucrurile au mers putin prost, nu?

Teoretic, doar 200 de motociclisti s-au inscris la curse, restul de 9.800 fiind niste entuziasti spectatori, care s-au gandit ca nu vor avea unde sa stea si sa urmareasca respectivele curse si si-au adus sei, scaune, banchete. Cu tot cu vehicule. Si atat de bine s-au simtit, incat nu au plecat nici la ora unu noaptea, cand teoretic amabilitatea innascuta a autoritatilor se ducea sa se culce si au continuat sa se distreze in zona. Cum probabil ca cei 100 de politisti si soldati nu erau nici spartanii lui Leonidas, nici ceva super-politisti, misiunea de a-i risipi cu mai multa sau mai putina vorba buna pe cei 10.000 acasa a aparut putin imposibila.

1638228

Intr-o nota pozitiva, nu au existat incidente majore raportate de-a lungul frumosului eveniment, cu exceptia unui rider care s-a ciocnit pe drumul spre casa de un camion cu 18 roti, in cine stie ce revelatie o fi avut cu privire la rezistenta motocicletei sale, din pacate acel rider e putin mort, ca sa ne dumireasca ce si cum.

In acest moment, politia thailandeza se afla intr-o situatie foarte romaneasca: dupa ce a luat decizia, trebuie sa gaseasca solutiile. Mai exact, dupa ce a dat-o in bara cu o varianta facuta pe genunchi, acum cauta solutii serioase, sigure si care sa nu mai deranjeze turisti, vanzatori si in general, viata pe pamant. In plus, probabil ca in multe cercuri de motociclisti thailandezi, seara de sambata a constituit un succes, asa ca n-ar fi exclus ca data viitoare sa apara 20 sau 40 mii de participanti.

Phuket-bike-week

“Nu cred ca le vom mai permite sa foloseasca acea zona, dupa experienta de saptamana trecuta”, a declarat colonelul n-are-importanta-cum-ca-e-un-nume-oricum-complicat (Pratchaya, pentru cei temerari), probabil seful politiei sau purtator de cuvinte sau n-are din nou importanta. “A existat un feedback negativ mai mult decat pozitiv, iar noi am fost invinuiti ca am permis desfasurarea evenimentului”, a adaugat cu intelepciune politistul. Normal, cand puteau fi invinuiti ca au permis desfasurarea evenimentului intr-un loc impropriu, a dedus el ca feedback-ul a fost negativ ca s-a desfasurat.

Singura veste buna, de normalitate, as zice, e ca politia se chinuie sa caute o alta varianta. Sincer ma asteptam ca in astfel de situatie, sa anuleze intalnirea motociclistilor. Era mai… politista solutia, trebuie sa recunoasteti.