Acasă > Stiri  >  Victory depaseste Harley-Davidson ca satisfactie a clientilor americani

Victory depaseste Harley-Davidson ca satisfactie a clientilor americani

4 minute
Victory depaseste Harley-Davidson ca satisfactie a clientilor americani

Cel mai recent raport al consumatorilor din Statele Unite ale Americii a dat la iveala o informatie foarte interesanta, evident nu tocmai pentru executivul Harley-Davidson. Astfel, in privinta satisfactiei clientilor s-a aratat ca pe locul I nu se mai afla Harley-Davidson, ci fix rivalul sau cel mai important, Victory.

“Consumer Reports” consemneaza de ani buni de zile gradul de satisfacere al clientului final, in speta al motociclistilor si soferilor, oferind totodata si sfaturi obiective pe marginea datelor contabilizate, precum si propunand perspective si directii de indrumare a consumatorilor de pe piata americana, intr-o lectura destul de interesanta.

In 2014 Consumer Reports a pus la dispozitie un verdict infiorator si condamnabil rezultat din cercetarea cu privire la fiabilitate, in care Harley-Davidson a fost considerat cel de-al doilea “cel mai rau” producator de motociclete, in spatele brand-ului german BMW. Desi reflecta gradul de satisfactie al clientilor, destula lume a primit acest verdict cu stupoare, fiind vorba totusi de un icon-brand al americanilor.

Ei bine, Harley-Davidson primeste si in acest an lovitura din partea Consumer Reports, care pune inaintea H-D brandul Victory din portofoliul Polaris Industries in privinta gradului de satisfactie al clientilor. Si la mica distanta in fata Honda, oricum.

web-pipesideaction

Clientii au avut de notat motocicletele pe categorii, cum ar fi “satisfactie proprietar”, “manevrabilitate”, “confort” si “distractie”, iar Victory a bifat notele cele mai mari, aratandu-se superior fata de rivalul sau din Milwaukee. Si acolo unde ustura mai tare, la “cost”, Harley-Davidson a punctat cel mai putin. Asta pentru ca de vreo 2-3 rapoarte financiare trimestriale incoace, se plang de o scadere constanta a vanzarilor.

Ce presupune aceasta situatie? Harley s-a situat o lunga perioada de timp in pozitia dominanta, mai cu seama in constiinta publica, atat de lunga incat practic americanii de rand asociau ca sinonim al motociclismului imediat brandul H-D. Numai ca probabil a fost vorba de “sindromul” clasic in aceste situatii de culcat pe proprii lauri, in timp ce Victory a inregistrat progrese remarcabile in privinta modelelor lor.

Victory Denver 2015

Unii analisti considera ca o explicatie ar rezida in faptul ca Harley-Davidson s-a bazat pe segmentul conservator si traditionalist, fara sa observe ca tendintele actuale, in special in randul tinerilor, converg catre alegerea unor optiuni mai rapide, mai agresive si mai ales, mai ieftine, chiar daca vorbim despre segmentul cruiser sau bagger. Tendinte observate, asumate si speculate de catre Victory, mult mai rapid decat Harley, compania “trezindu-se” tarziu si contracarand timid cu noul Street 750 si Project LiveWire, proiect care a fost semi-abandonat (sau amanat) pana spre anul 2020.

Dar perspectiva pare si mai sumbra pentru emblematicul brand al SUA, Harley-Davidson, in conditiile in care Polaris si Victory par a mai avea un as in maneca. Campania de achizitii a Polaris Industries Inc. nu a fost o simpla colectionare a unor brand-uri mai mult sau mai putin iconice, ori a unor brand-uri din segmente inedite, doar de dragul unei plaje cat mai largi de dezvoltare. Achizitionarea companiei Brammo, specializata pe producerea de drivetrain-uri electrice de mare putere si performanta, a reprezentat o miscare strategica.

Miscarea strategica s-a numit combinarea potentialului companiilor si realizarea unor modele inedite si performante. Astfel am putut asista la nasterea unei motociclete electrice – Victory Empulse TT – bazate pe un sasiu Victory (ce-i drept, vag modificat) folosind motorul electric de pe la Brammo. Deocamdata, prototipul desi s-a comportat onorabil in prima sa cursa destinata modelelor electrice de la Isle of Man, inca nu putem vorbi de o orientare clara spre productie. Insa exista zvonuri tot mai pregnante cu privire la pregatirea unui model cruiser nou-nout cu propulsie electrica, ce in mod sigur vine pe o baza Victory. O veste minunata pentru tineretul “trendy”, care va incaleca fara discutii pe un model care arata a cruiser, dar are dotari de ultima generatie si emisii 0.

8e3580ba102503d26d593e8644a5c689x

Asadar, nu numai ca este asteptata, dar deja se impune mutarea celor de la Harley-Davidson si devine tot mai clar ca nu se mai pot prezenta pe piata cu modele “reincalzite”, scumpe si facand deliciul celor old-style fashion, tot mai putin numerosi. Si da, tendinta actuala generala, nu numai pe piata americana, se aseaza pe hibridul retro-new, in care infatisarea trebuie sa fie cat mai vintage, iar componentele trebuie sa fie cat mai futuriste. Si revenind la Consumer Reports si incheiind, acest raport se afla in stransa conexiune, cu marje de eroare mici, cu rapoartele financiare. Asa ca, atentie mare Harley!