Acasă > Stiri  >  Tehnologii Can-Am din dotarea ATV-urilor

Tehnologii Can-Am din dotarea ATV-urilor

3 minute
Tehnologii Can-Am din dotarea ATV-urilor

Te-ai intrebat vreodata de ce ATV-urile si UTV-urile Can-Am sunt atat de avansate?

Daca ai pilotat macar o data un ATV Can-Am, inseamna ca nu esti strain de performantele si aptitudinile modelelor proiectate de producatorul canadian.

In continuare, vom enumera punctele forte care fac din ATV-urile Bombardier un aliat de incredere in scop utilitar, dar si in scop recreativ.

  • PUTERE – motoarele Rotax® sunt cele mai performante de pe piata, stabilind un raport echilibrat al puterii cu greutatea. Acest lucru se aplica tuturor motoarelor, incepand cu Rotax 450 de 38 CP pana la Rotax 1000R de 89 CP.

Tehnologia Rotax a fost initial implementata la snowmobilele Ski-Doo incepand cu anul 1962. Motoarele Rotax nu sunt doar inima vehiculelor tip ATV BRP, dar si alegerea preferata pentru karturi, motociclete, scutere etc., fiind utilizate si de catre alte companii.

rotax

  • TRACTIUNE mai buna, prin intermediul tehnologiei Visco-Lok± (diferential fata autoblocant)

Monitorizarea constanta a vitezei rotilor din fata permite detectarea oricarei anomalii. De exemplu, in cazul in care o roata se invarte mai repede decat cealalta, se va trimite mai multa putere catre cea care beneficiaza de o mai buna tractiune. Astfel, pilotul nu trebuie sa faca practic nimic. Totodata, diferențialul frontal cu blocare automata Visco-Lok nu are un limitator de viteza, in comparatie cu alte tehnologii asemanatoare dezvoltate de concurenta.

  • MANEVRABILITATE de precizie, obtinuta cu ajutorul inovatorului cadru SST G2 (Surrounding Spar Technology)

SST G2 reprezinta un cadru din otel sudat care dispune de o geometrie proprie si este capabil sa asigure o integritate structurala de exceptie, alaturi de o durata de serviciu mai lunga si o manevrabilitate precisa. Acest tip de cadru necesita mai putine piese, suduri si materiale pentru fabricare, spre deosebire de cadrele traditionale realizate din otel tubular. In acelasi timp, configuratia G2 aduce eficienta sporita si ajuta la crearea unui centru de greutate jos. Toate aceste aspecte isi aduc aportul pentru obtinerea unei manevrabilitati superioare concurentei.

  • Servodirectia cu trei moduri DPS™ (Tri-Mode Dynamic Power Steering)
  • TTI – ATV-urile Can-Am exceleaza din punct de vedere al controlului

Suspensia spate independenta (TTI) si bratul cu tractiune torsionala livreaza performante in ceea ce priveste stabilitatea vehiculului si un raspuns prompt la comenzi. Design-ul unic inlatura problema deteriorarii prin frecare si curbura, si permite rotilor din spate sa se miste drept in sus si in jos, ca alternativa la miscarea de tip fluture, iar vehiculul poate fi mentinut in miscare exact in directia dorita.  Acest sistem presupune deplasarea suspensiei cu 25,4 c, precum si o bara de comanda externa integrata pentru a descuraja rasturnarea, avand un rol esential in imbunatatirea tractiunii si implicit a controlului.

  • Sistemul digital criptat de securitate – E.S.S.™

Sistemul anti-furt sofisticat previne punerea in functiune a unui ATV. Vehiculul ATV nu va porni decat daca microchip-ul cu cod se potriveste cu modulul de control al motorului.

  • Pornire / Oprire facila
  • Rack-uri multifunctionale dotate cu sistem de atasare rapida LinQ

Exemplu: ATV-uri Outlander prevazute cu rack-uri (portbagaje) cu rezistenta ridicata, ce prezinta suprafete antiderapante si margini ridicate pentru stabilizarea usoara a incarcaturii pe durata calatoriilor intreprinse cu ATV-urile. Marginile pot asigura puncte de ancorare pentru cordoanele de bungee etc. Sistemul LinQ va ajuta sa adaugati si sa eliminati diferite accesorii pentru ATV-uri intr-un timp foarte scurt (extensii de rack-uri, cutii de trunchi, pungi modulare etc).

  • CONFORT MAXIM – se datoreaza unei ergonomii excelente.

Saua este proiectata, la fel ca intregul vehicul, in cele mai mici detalii, pentru a facilita pilotului calatorii agreabile. Pozitia in sa este deosebit de importanta, fiind unul dintre factorii de care depinde confortul pilotului.