Ce legatura ar fi intre un set de tobe si o motocicleta sau doua seturi si un trike?

In buna traditie a vehiculelor ciudate, ingenioase si nu mai putin, interesante, am sa raspund intrebarii din titlu si am sa spun: ei bine, cu putina fantezie, exista o legatura, atata timp cat iubesti tobele si in egala masura, motocicletele sau trike-urile (cele pe trei roti). Si daca poti sa-ti satisfaci pasiunile simultan, atunci e o nebunie, dar as indrazni sa spun ca e o nebunie frumoasa, aparte.

022317-motorcycle-trike-drums-patent-US20170050694-fig-2

De la ce am pornit? Exista o cerere de inregistrare a unui brevet pentru un trike ce are un set de tobe integrat. Nu tobe de esapament, ci chiar tobe de cantat. Reprezinta inventia si creatia unui anume Michael Pestritto de undeva, din Florida SUA si descrie un trike cu un kit dublu de tobe, adica 12 piese, dar si un al doilea set de controale ale trike-ului in zona pasagerului, daca cel ce conduce e preocupat subit de un solo de tobe in vreo intersectie, cum ar fi firesc sa se intample. Glumesc.

trike5

Ceva de genul asta am mai vazut in trecut, in Rusia, cand au fost surprinsi un chitarist si un tobosar pe o motocicleta cu atas (condusa de o a treia persoana, slava Domnului!) si e posibil sa fi fost si la baza inspiratiei lui Pestritto, deocamdata nu avem de unde sa stim.

Design-ul lui Pestritto are tobele pozitionate astfel incat tobarul se situeaza central, cu greutatea echipamentului suplimentar, adica seturile de tobe, asezate uniform pe fiecare parte. Si totodata, design-ul arata o trimitere catre motocicletele cu atas (de unde si suspiciunea de mai sus), aratand ca in acest caz, s-ar fi dezechilibrat intr-un moment sau altul. Solutia unui trike apare ca fiind cea mai nimerita. De altfel, in videoclipul rusilor se vede ca a fost construit ca un soi de podium in locul “custii” atasului, iar chitaristul ar fi contra-ponderea necesara.

022317-motorcycle-trike-drums-patent-US20170050694-fig-4

Intre cele doua scaune ale trike-ului ar fi al doilea set cu ghidon, de control, apropo de ce mentionam ca pasagerul poate deveni brusc conducatorul, cat timp bate pilotul toba. Brevetul descrie un sistem hidraulic al directiei rotii fata, desi nu mentioneaza modul in care clapeta de acceleratie e controlata sau transmisia e cuplata. Iar desenele controalelor secundare nu arata vreo parghie de ambreiaj, ceea ce ar putea insemna ca se cauta inca o solutie.

022317-motorcycle-trike-drums-patent-US20170050694-fig-1

Trike-ul lui Pestritto are un nume: “Iron Thunder, America’s Only Extreme Motorcycle Trike Drum Machine”, insa cel mai important, are o motivatie si una chiar umanitara. Acest trike a fost conceput ca un element central al unui tur cross-country in vederea sensibilizarii publicului cu privire la bolile de inima. Potrivit sit-ului HeartbeatRider.org Iron Thunder a fost conceput (fara sa reiasa de undeva ca a fost cu adevarat construit) in sprijinul lui Sam Nehme de la BMS Choppers, un renumit customizator. Marca de denumire a expirat, insa brevetul depus ulterior, adica recent, da o speranta ca proiectul ar putea fi repus pe picioare si deveni viabil.

trike2

Desigur, un trike atrage atentia pe strazi, chiar si in SUA; un set de tobe utilizat corespunzator (iata-l pe Pestritto prin anii ’60) atrage si el atentia; ei bine, un set de tobe pe un trike sigur n-ar trece neobservat, asa ca element central intr-o campanie umanitara nu va face decat sa atraga atentia. Dar ceva nu-mi da pace, insa: cum ar fi acest trike intr-o companie selecta, cum ar fi chitara-aruncator-de-flacari din Mad Max?

022317-mad-max-flamethrower-guitar-animated

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *